۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
عرضه سهام شرکت‌های دولتی با هدف مردمی کردن اقتصاد انجام می‌شود
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

عرضه سهام شرکت‌های دولتی با هدف مردمی کردن اقتصاد انجام می‌شود

اردبیل- نوروزی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: عرضه سهام شرکت‌های دولتی در قالب صندوق‌های دارا دوم با ۲۰ درصد تخفیف انجام می‌شود که هدف از این کار، مردمی کردن اقتصاد و توزیع عادلانه ثروت در بین مردم کشور است.

علیرضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: عرضه سهام شرکت‌های دولتی در قالب صندوق‌های دارا دوم با ۲۰ درصد تخفیف انجام می‌شود که هدف از این کار، مردمی کردن اقتصاد و توزیع عادلانه ثروت در بین مردم کشور است.

وی با بیان اینکه امروز بورس محل مناسبی برای پویایی اقتصادی است، گفت: هر فرد می‌تواند تا سقف پنج میلیون تومان از سهام صندوق را خریداری کند و آن دسته از سهامدارانی که در مرحله اول ۲۰ سهم از سهام دارا یکم را به مبلغ دو میلیون تومان خریداری کرده‌اند، مجاز هستند تا بقیه آن را یعنی سه میلیون تومان را در سهام دارا دوم یا سهام پالایش اول هزینه کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل بیان کرد: در حال حاضر بر اساس مذاکرات انجام شده در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ۱۴۰ شرکت برای عرضه در بازار سرمایه در حال بررسی هستند که از این میان، حضور ۱۸ شرکت قطعی شده و در حال سیر مراحل پذیرش در بورس هستند.

نوروزی گفت: عرضه سهام دولت در شرکت‌ها از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس (دارا دوم)، از پنجم شهریور ماه آغاز شده و تا ۱۹ همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اساسا بورس ریسک زیادی دارد، افزود: افرادی که اطلاعات کافی و علم کامل از بورس ندارند نباید خود را درگیر هیجانات خرید و فروش سهام کنند تا در نهایت ناخواسته دچار زیان نشوند.

کد خبر: ۳۹٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha