۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
توسعه صادرات نگرانی از اشباع بازار داخلی را رفع می کند
استاندار مازندران:

توسعه صادرات نگرانی از اشباع بازار داخلی را رفع می کند

ساری - استاندار مازندران گفت: توسعه صادرات نگرانی از اشباع بازار داخلی را از بین می برد و باید برنامه صادراتی قابل تحقق در استان تدوین کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان عصر پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی مازندران با اشاره به ظرفیت کشورهای حوزه اوراسیا برای صادرات گفت: توسعه صادرات نگرانی از اشباع بازار داخلی را حل می کند.

وی با اظهار اینکه باید برای صادرات از ظرفیت کشورهای حاشیه خزر و اعضای اوراسیا استفاده کرد، تصریح کرد: با برنامه ریزی می توان موانع فراروی صادرات محصولات مختلف را از بین برد.

وی با اشاره به تولید درصد بالایی از مرکبات کشور در استان یادآور شد: علاوه بر تدوین برنامه صادراتی باید درباره مصرف داخلی مرکبات و نیازهای بازارهای صادراتی و هدف نیازسنجی صورت گیرد.

استاندار مازندران همچنین با تاکید براستفاده از ظرفیت تولیدی واحدهای خوراک دام بیان کرد: لغو مجوز جدید خوراک دام و طیور سبب انحصار محصولات می شود و باید با استفاده فناوری نوین و روز و کاهش قیمت ها، برای تولید محصولات صنعتی خوراک دام برنامه ریزی شود.

حسین زادگان، با تاکید بر کاهش تصدی گری دولت در امور مختلف یادآور شد: باید دلیل توقف ۲۰ واحد تولیدی خوراک دام و طیور را بررسی و برای حل مشکلات آن اقدام کرد.

وی یادآور شد: نبود مشوق های سرمایه گذاری و تسیهلات ارزان قیمت از جمله مشکلات فراروی تولیدات محصولات مختلف است که باید در این حوزه از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بهره گرفت.

کد خبر: ۳٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha