۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
آمادگی داریم متولی امر فقرزدایی در کشور شویم
رئیس کمیته امداد امام(ره):

آمادگی داریم متولی امر فقرزدایی در کشور شویم

بختیاری، رئیس کمیته امداد امام(ره) گفت: به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی کشور آمادگی داریم متولی امر فقر و فقرزدایی در کشور شویم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در نشستی مشترک با علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

سیدمرتضی بختیاری در این نشست گفت: بنا بر دغدغه‌هایی که رهبر فقید انقلاب اسلامی در خصوص مردم و نیازمندان داشتند، کمیته امداد جزو نخستین نهادهایی بود که بعد از انقلاب اسلامی بنا نهاده شد.

وی در ادامه با اشاره ماده ۲ اساسنامه تشکیل کمیته امداد تصریح کرد: در این ماده هدف از تشکیل امداد امام، توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی، حمایتی، فرهنگی و معیشتی به آنان عنوان شده است.

رئیس کمیته امداد همچنین با اشاره به ماده ۶ این اساسنامه یادآور شد: ۲ وظیفه مهم کمیته امداد در ماده ۶ اساسنامه به بررسی و شناخت انواع محرومیت‌های مادی و معنوی نیازمندان و تبیین آن‌ها و شناسایی افراد و خانواده‌های لازم الحمایه در شهر، روستا و عشایر و پیشنهاد خط مشی، سیاست‌های اجرایی و طرح و برنامه‌های موثر برای رفع محرومیت‌ها در ابعاد مختلف به مراجع ذی‌ربط با استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی، دینی و قانونی، اشاره دارد.

وی مجلس یازدهم را مجلسی انقلابی براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این روزها زمانی که به خانواده‌های نیازمندان مراجعه می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که آن‌ها بسیار به این مجلس در رفع محرومیت‌زدایی امیدوار هستند.

بختیاری با بیان اینکه با تکانه‌های اقتصادی محروم محروم‌تر خواهد شد، یادآور شد: در حوزه جغرافیای فقر و رصد آن کار بزرگی انجام و طرحی تهیه شد که در بخش‌های مختلف ارائه شد.

متولی فقرزدایی در کشور مشخص نیست
وی با بیان اینکه متولی فقر در کشور مشخص نیست، تاکید کرد: متاسفانه در کشور متولی مشخصی برای فقر و فقرزدایی نداریم در حالی که باید با معلوم شدن این مهم باید سایر نهادها نیز در خصوص محرومیت‌زدایی باید به کمک این نهاد بیایند.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: این کمیته به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی کشور آمادگی دارد تا متولی امر فقر و فقرزدایی در کشور شود.

وی یکی از ماموریت‌های مهم کمیته امداد را امدادرسانی به محرومان براساس دستورات مقام معظم رهبری دانست و گفت: مشابه اقدامات امدادرسانی طرح اکرام بود که با اجرای این طرح در سال قبل ۹۱۱ میلیارد تومان کمک مردمی انجام شد و امیدوارم در سال جاری این حمایت مردمی به ۱۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

بختیاری، مراکز نیکوکاری را از موارد مهم دیگر کمیته امداد در راستای امدادرسانی به محرومان خواند و تصریح کرد: حدود چهار هزار مرکز نیکوکاری مسجد محور در کشور داریم که هیات امنای و امامان جماعت مساجد هیات امنای این مراکز کردند که با تلاش‌های این عزیزان اقدامات خوبی در سال جاری به محرومان صورت گرفت و ۵۴۰ میلیارد تومان کمک براساس این مراکز برای محرومان صورت گرفت.

رئیس کمیته امداد افزود: آمادگی داریم تا زمینه اشتغال خانگی صددرصدی را قبول کنیم چرا که در این زمینه مطالعه، تحقیق و کار کرده‌ایم و می‌توانیم به این موضوع به شکل یک راهبرد در کمیته امداد نگاه کنیم؛ بنابراین گزارش، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس هم با بیان اینکه کارکردهای جدید مرکز پژوهش‌ها یاری‌رسان کمیته امداد خواهد بود، گفت: با توزیع صحیح ثروت، فقر در کشور به سوی نیستی می‌رود.

کد خبر: ۳۹٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha