۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
در سال ۹۷ به دلیل تخصیص نادرست ارز، ۳۲ میلیارد دلار از ذخایر ارزی به هدر رفت
نماینده مردم اهواز در مجلس:

در سال ۹۷ به دلیل تخصیص نادرست ارز، ۳۲ میلیارد دلار از ذخایر ارزی به هدر رفت

یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس تاکید کرد: با راه‌اندازی سایت نظارت میدانی، بررسی تصمیمات و اقدامات انجام شده، تخصیص اعتبارات در حوزه‌های انتخابیه و مسیر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای مردم شفاف می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس، با اشاره به راه‌اندازی سایت نظارت میدانی برای پیگیری آنلاین اقدامات، گفت: این سایت سامانه‌ای جامع است که در آن اطلاعات مربوط به پیگیری پروژه‌ها، موضوعاتی که در نظارت‌های میدانی نمایندگان بررسی شده، نحوه تخصیص اعتبارات و... درج می‌شود تا نظارت مداوم و آنلاین برای نمایندگان و به طبع آن مردم فراهم شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که براساس برنامه ششم توسعه دولت الکترونیک باید به منظور رصد تمام مراحل تصمیم‌سازی اجرایی شود، راه‌اندازی سایت نظارت میدانی می‌تواند گامی موثر در راستای تحقق شفاف شدن فرآیند تصمیم‌گیری‌ها باشد.

به گفته یوسفی با راه‌اندازی سایت یا سامانه نظارت میدانی بررسی تصمیمات و اقدامات انجام شده، تخصیص اعتبارات در حوزه‌های انتخابیه و مسیر تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای مردم شفاف می‌شود.

نظارت بر قانونگذاری در شرایط کنونی مقدم است
وی اضافه کرد: به زعم رئیس مجلس ساختار دیوان محاسبات با سبک و سیاق قبلی که نظارت، پسینی بوده و گزارش‌ عملکرد دولت در تخصیص بودجه‌ها با یک سال تاخیر ارائه می‌شود، نمی‌تواند تاثیر چندانی بر بهبود شرایط داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه پس از حیف و میل و هدر رفت منابع نمی‌توان اقدامی چندانی برای جبران آن انجام داد، در توضیح این موضوع به تشریح مثالی پرداخت و گفت: در سال ۹۷ به دلیل تخصیص نادرست ارز حدود ۳۲ میلیارد دلار از ذخایر ارزی به هدر رفت، علیرغم اینکه مقرر بود ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص یابد به دلیل تصمیم‌گیری‌های نادرست این منابع به دست مصرف‌کننده اصلی نرسید.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در تشریح ضرورت راه‌اندازی سایت نظارت میدانی، گفت: در شرایط کنونی نظارت در حوزه عملکردی دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها به مراتب از قانونگذاری اهمیت بیشتری دارد به همین دلیل راه‌اندازی این سایت می‌تواند تا حدودی گره‌گشا بوده و از انحراف از بودجه و سایر مشکلات جلوگیری کند.

کد خبر: ۳۹٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha