۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
سکه ۲۰۰ هزار تومان گرانتر شد/دلار ۲۴۵۸۰ تومان
در گفتگو با بازار عنوان شد

سکه ۲۰۰ هزار تومان گرانتر شد/دلار ۲۴۵۸۰ تومان

کشتی آرای؛ نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: افزایش قیمت دلار و بالارفتن تقاضا برای خرید طلا و سکه موجب شد تا در نخستین روز کاری بازار در هفته جاری قیمت انواع سکه بین ۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان گرانتر شود.

محمد کشتی آرای در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در هفته گذشته بازار طلا به دلیل ایام شهادت سرور و سالار شهیدان فعالیت نداشت و از امروز بازار به صورت رسمی آغاز به کار کرده و روند قیمت ها افزایشی است.

وی افزود: امروز قیمت تمام سکه طرح قدیم به ۱۱ میلیون تومان و تمام سکه طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسید که در مقایسه با هفته گذشته هر کدام افزایش ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده اند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: امروز هر قطعه نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، هر قطعه ربع سکه با قیمت سه میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی با قیمت یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با قیمت این سکه ها در هفته گذشته به ترتیب ۱۰۰ هزار  تومان، ۵۰ هزار تومان و ۲۰ هزار تومان افزایش قیمت را نشان می دهد.

این فعال صنفی تصریح کرد: امروز هر مثقال طلا با نرخ چهار میلیون و ۷۸۰ هزار تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با هفته گذشته افزایش ۳۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر گرم طلای خام ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۱۰۳ هزار تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با هفته گذشته افزایش ۱۰ هزار تومانی را نشان می دهد.

کشتی آرای درباره وضعیت قیمت طلا در بازار ایران گفت: قیمت اونس  در بازار جهانی ۱۹۳۵ دلار بوده و تغییری را تجربه نکرده است اما افزایش قیمت دلار و تقاضا برای خرید سکه و طلا موجب شده تا قیمت این کالاها در بازار ایران روند افزایشی داشته باشد.

این فعال صنفی گفت: امروز قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۴ هزار و ۵۸۰ تومان رسیده است و همین امر یکی از مولفه های آغاز روند افزایشی قیمت طلا و سکه شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر قیمت تمام سکه های طرح قدیم و جدید ۵۰۰ هزار تومان حباب دارد ولی تا زمانی که تقاضا برای خرید سکه وجود دارد نمی توان منتظر تخلیه حباب قیمتی بود.

به گزارش خبرنگار بازار، قیمت های مندرج در این خبر برمبنای لحظه تهیه و انتشار خبر است.

کد خبر: ۳۹٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha