۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کانون هماهنگی دانشگاه و صنعت در سمنان ایجاد شد
رئیس دانشگاه سمنان:

کانون هماهنگی دانشگاه و صنعت در سمنان ایجاد شد

سمنان- رئیس دانشگاه سمنان از ایجاد کانون هماهنگی دانشگاه و صنعت توسط این دانشگاه خبر داد و گفت: این مرکز برای ارتقای روابط دوسویه صنایع و صنعتگران با مجامع علمی دانشگاهی ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود نصیری زرندی ظهر شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی برای نخستین بار در دانشگاه سمنان راه‌اندازی شده و امید است تا موفقیت‌های خوب راهبردی در این حوزه داشته باشیم، ابراز کرد: یکی از اهدافی که این دانشگاه دنبال می‌کند، موضوع دانشگاه کارآفرین و اقتصادی است.

وی بااشاره به افزایش رشته‌های کاربردی در دانشگاه به‌خصوص در مقطع کارشناسی، بیان کرد: در سال جاری، جهش تولید مدنظر است و ما معتقد هستیم که تولید نیروی توانمند علمی و پژوهشگری و آماده‌سازی برای محیط کار نیز، خود یک نوع تلاش برای تحقق شعار سال محسوب می‌شود.

تربیت نیروی با دانش
رئیس دانشگاه سمنان بابیان اینکه یکی از مسائلی که می‌تواند ما را در تربیت نیروی با دانش برای ارائه به جامعه کمک کند، اقدامات زیرساختی و زیربنایی است که در سطح دانشگاه به آن توجه می‌شود، گفت: در این راستا تغییر آئین‌نامه‌های داخلی جامعه و تعامل با صنعت صورت گرفته است.

نصیری زرندی بیان کرد: تسهیل در انعقاد قراردادهای همکاری به‌خصوص در بخش صنعت یکی دیگر از اقداماتی است که دانشگاه سمنان آن را به انجام رسانده تا بتوانیم کارهای مشترک با صنایع را به شکلی بهتر انجام دهیم.

وی از ایجاد کانون هماهنگی دانشگاه و صنعت در دانشگاه سمنان خبر داد و گفت: سمنان، نخستین دانشگاه ایران است که توانسته در قلب صنعت منطقه یعنی شهرک صنعتی سمنان، کانون هماهنگی صنعت و دانشگاه را راه‌اندازی کند.

ایجاد فرصت برای تعامل صنعت و دانشگاه
رئیس دانشگاه سمنان تأکید کرد: این کانون می‌تواند فرصتی را مهیا کند تا هم صنعتگران از تولیدات علمی دانشگاه استفاده کنند و هم اساتید و دانشجویان ما مسائل مرتبط با آموزش و یادگیری را در فضاهای کاری به بوته تجربه بگذارند.

نصیری زرندی در دیگر بخش سخنان خود، تأکید کرد: علی‌رغم تمام مشکلات کرونا و همچنین مسائل اعتباری و اقتصادی تمام پروژه‌های عمرانی دانشگاه سمنان برقرار است و شاهد تکمیل و افتتاح آن‌ها تا دهه فجر سال ۹۹ خواهیم بود.  

کد خبر: ۳۹٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha