۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
۲۴۰ میلیارد تومان مالیات در گلستان وصول شد/ رشد ۳۶درصدی مشارکت مودیان در تسلیم اظهارنامه
مدیرکل امور مالیاتی گلستان خبر داد:

۲۴۰ میلیارد تومان مالیات در گلستان وصول شد/ رشد ۳۶درصدی مشارکت مودیان در تسلیم اظهارنامه

گرگان- هزار جریبی، مدیرکل امور مالیاتی گلستان با اشاره به اینکه معافیت‌های مالیاتی بسیاری در استان وجود دارد از وصول ۲۴۰ میلیارد تومان مالیات در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

علی اصغر هزارجریبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تنها ۰.۴ درصد کل درآمدهای مالیاتی کشور در گلستان وصول می‌شود و عمده وصول مالیاتی استان متعلق به شرکت‌ها و حقوق کارکنان است.

وی با بیان اینکه مالیات مشاغل در کشور شش درصد مالیات‌ها را شامل شده اما این رقم در گلستان ۱۲ درصد است، افزود: چون استان صنعتی نیستیم و اکثر کاسبان ما هم درآمدهای پایین دارند معافیت مالیاتی مشاغل در استان زیاد است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با اشاره به اینکه بخش صادرات و کشاورزی استان از مالیات معاف هستند، ادامه داد:  بیش از ۹۰ درصد درآمدهای عمومی استان را مالیات تشکیل می‌دهد و درآمدها به اندازه‌ای نیست که پاسخگوی هزینه‌های استان باشد.

وی با این توضیح که طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ با افزایش سطح آگاهی مودیان مالیاتی و تعامل با مجامع امور صنفی اتحادیه‌ها و فعالان اقتصادی شاهد رشد ۳۶ درصدی مشارکت مودیان در تسلیم اظهارنامه مالیاتی در استان هستیم، اضافه کرد: تعداد اظهارنامه دریافتی در سال ۹۳ از ۶۴ هزار و ۸۲۶ نفر به رقم ۸۸ هزار و ۱۵ نفر در سال ۹۸ رسیده است.

هزارجریبی به میزان مالیات وصولی استان هم اشاره و بیان کرد: سال گذشته ۵۵۳ میلیارد تومان مالیات در گلستان وصول شد و این رقم در پنج ماهه نخست امسال به ۲۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست‌های کلان سازمان امور مالیاتی از سال ۹۲ تا چهار ماهه نخست امسال بیش از مبلغ ۶۰۳ میلیارد تومان از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز شده است.

کد خبر: ۳۹٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha