۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
رتبه سوم قزوین در جذب تسهیلات کرونا
معاون استاندار قزوین خبر داد:

رتبه سوم قزوین در جذب تسهیلات کرونا

قزوین- معاون امور اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به کسب رتبه سوم کشور در جذب تسهیلات کرونا، گفت: از وضعیت جذب این اعتبارات راضی نیستیم ولی نسبت به سایر استان‌ها در وضعیت بهتری قرار داریم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عیسی قبادی اظهار داشت: ۷۳۱ میلیارد تومان، تسهیلات به مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده استان از کرونا اختصاص یافته که تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان پرونده به بانک‌ها ارسال شده و نزدیک به ۹۵ میلیارد تومان جذب شده است.

وی با بیان اینکه موانعی در سر راه جذب این تسهیلات قرار دارد، افزود: به عنوان مثال دریافت تسهیلات بیش از ۱۸۰ میلیون تومان که واحدهای صنعتی می‌توانستند دریافت کنند مشمول وثیقه شده و رغبت واحدهای تولیدی را کاهش داده است.

قبادی گفت: قزوین در ابتدای شروع طرح، رتبه ۲۷ کشور را داشت که با تلاش صورت گرفته، هم اینک به رتبه سوم ارتقا یافته است.

وی افزود: تقریبا اکثر استان‌ها از قوانین و مقرراتی که بر سر راه پرداخت تسهیلات کرونا وجود دارد رنج می‌برند و باید برای حل آنها رایزنی لازم صورت گیرد.

وی گفت: در تلاش هستیم همه دستگاه‌ها که می‌توانند در این زمینه کمک کنند از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف و شهرداری‌ها وارد عمل شده و تا پایان شهریورماه متقاضیانی را که کد بیمه ندارند مشمول بیمه کنند.

قبادی خاطر نشان ساخت: ستاد دریافت تسهیلات کرونا در پنج اداره ایجاد شده و برای هر اداره هم یک رابط از مجموعه استانداری قرار داده‌ایم و امیدواریم تا پایان شهریورماه برای جذب اعتبارات باقی مانده اقدام کنیم.

وی گفت: از وضعیت جذب اعتبارات کرونا در قزوین راضی نیستیم ولی نسبت به استان‌های دیگر رتبه خوبی داریم و امیدواریم دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا قوانینی را که مانع دریافت تسهیلات است، رفع کنند.

کد خبر: ۳۹٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha