۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
تعهد اشتغال استان قزوین ۸۰ درصد محقق شد
معاون اقتصادی استاندار قزوین:

تعهد اشتغال استان قزوین ۸۰ درصد محقق شد

قزوین- رحمانی، معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: با ایجاد ۱۵ هزار و ۴۸۲ شغل تعهد اشتغال‌ استان بیش از ۸۰ درصد محقق شده است.

علی رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره آخرین آمار سامانه رصد ملی اشتغال گفت: میزان تعهد اشتغال‌زایی استان قزوین در سال ۱۴۰۲ ایجاد ۱۹ هزار و ۱۷ شغل بوده که در هفت ماهه سال جاری با ایجاد ۱۵ هزار و ۴۸۲ شغل تعهد اشتغال‌ استان بیش از ۸۰ درصد محقق شده است.

وی اضافه کرد: البته با توجه به ظرفیت اشتغال‌زایی بالای استان قزوین در سامانه رصد اشتغال استانی ایجاد ۲۱ هزار و ۹۰۰ شغل را برای ۲۳ دستگاه استانی تعهد کردیم که بر مبنای سامانه استانی رصد اشتغال در هفت ماهه امسال ۱۶ هزار و ۸۰۶ شغل در استان قزوین ایجاد شده است.

معاون اقتصادی و توسعه‌ منطقه‌ای استاندار قزوین در پاسخ به پرسش خبرنگار بازار درباره اینکه کدام آمار باید مبنای ارائه آمار اشتغال‌زایی استان باشد، گفت: مبنای اعلام آمار ایجاد اشتغال استان قزوین همان میزان تحقق تعهد اشتغال ۱۹ هزار و ۱۷ نفر و سهمیه ملی است که برای ما تعیین شده است.

وی ادامه داد: همچنان در استان قزوین بخش صنعت پیشتاز در ایجاد اشتغال در استان قزوین است و بعد از این بخش هم بخش‌های خدمات و کشاورزی بیشترین سهم از اشتغال‌زایی استان قزوین را به خود اختصاص می‌دهند. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که در حال حاضر بخش صنعت استان قزوین با کمبود کارگر و نیروی کار ساده روبه‌روست.

وی یادآور شد: نگاه ما در استان قزوین افزایش سهم اشتغال بخش خدمات و همچنین فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی صنایع، کارخانجات و واحدهای تولیدی است و در حال حاضر استان قزوین بر مبنای آمارهای رصد ملی بهترین وضعیت را در بازسازی، نوسازی و بهسازی صنایع دارد.

کد خبر: ۲۵۲٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha