۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
بورس ابزار مناسبی برای تامین مالی صنایع صادراتی
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

بورس ابزار مناسبی برای تامین مالی صنایع صادراتی

حسینی قطب آبادی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید بورس ابزار مناسبی برای تامین مالی تمامی صنایع صادراتی از قبیل نفت و گاز، معدن و کشاورزی است و می‌توان با استفاده از این پتانسیل رَه ۱۰۰ ساله را ۶ ماهه طی کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی رضا حسینی قطب آبادی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرح الزام دولت به هدایت سرمایه‌های موجود در بورس به سمت تولید که در کمیسیون متبوعش در حال بررسی است، گفت: از آنجایی که بورس ظرفیت مناسبی برای جذب نقدینگی سرگردان موجود در جامعه دارد استفاده از آن برای تامین سرمایه در گردش موردنیاز واحدهای تولیدی ضروری است چراکه در حال حاضر بسیاری از بنگاه‌های صنعتی به دلیل کمبود منابع مالی به ورطه ورشکستگی رسیده‌اند.

استفاده از ظرفیت بورس موجب موفقیت در صادرات مس شد
نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی موفقیت کنونی صنایع مس در رشد صادرات و فروش را ناشی از استفاده از ظرفیت بورس دانست و افزود: فعالان حوزه مس با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته، واحدهای تولیدی جدیدی را افتتاح کرده و با افزایش ظرفیت تولید زمینه سودآوری بیشتر را رقم می‌زنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در صورتی که دولت برای هدایت سرمایه‌های موجود در بورس به سمت تولید برنامه‌ریزی کند می‌توان ره صد ساله را در ۶ ماه طی کرد اما تحقق این مهم در گرو خواست و تلاش دولتمردان است.

واحدهای صنعتی کشور می‌توانند نیاز بازار داخل را تامین کنند
به گفته حسینی قطب آبادی می‌توان با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه، برای تمام صنایع صادراتی از قبیل حوزه‌های نفت و گاز، معدن و کشاورزی ابزار تامین مالی مناسبی فراهم کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه واحدهای صنعتی موجود در کشور می‌توانند نیاز بازار داخل را تامین کنند، ادامه داد: می‌توان از طریق ایجاد زیرساخت‌های مناسب زمینه جهش و ارتقا تولید و به طبع آن افزایش صادرات غیرنفتی را فراهم و برای کشور ارزآوری به ارمغان آورد.

کد خبر: ۳۹٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha