۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
۹۱ درصد روستاهای استان سمنان از نعمت گاز بهره‌مند هستند
معاون استاندار سمنان:

۹۱ درصد روستاهای استان سمنان از نعمت گاز بهره‌مند هستند

سمنان- معاون استاندار سمنان با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی حوزه گازرسانی در استان، گفت: ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۱ درصد روستاهای استان دارای پوشش گاز بوده و فقط تعدادی از روستاهای صعب‌العبور استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب‌الله خجسته پور بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت گاز ایران به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه تلاش‌های خوبی در سطح استان برای گازرسانی به اقشار مختلف جامعه صورت گرفته که قابل‌تقدیر است، بیان کرد: اکنون ۱۰۰ درصد نقاط شهری و بیش از ۹۱ درصد از نقاط روستایی استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی افزود: فقط تعدادی از روستاهای صعب‌العبور استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند که برای آن‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان بابیان اینکه علی‌رغم اقدامات انجام‌شده در راستای گازرسانی روستاهای صعب‌العبور استان پیگیری‌های جدی از سوی از شرکت گاز استان برای رفع این چالش انجام شود، گفت: با توجه به اقلیم استان گازرسانی به جنوب دامغان و روستاهای دامنه رشته‌کوه البرز در استان سمنان از مطالبات جدی محسوب می‌شود.

خجسته پور بابیان اینکه گاز می‌تواند مزیت‌های اقتصادی زیادی را نیز به روستاهای استان سرازیر کند، تأکید داشت: ظرفیت‌های اقتصادی و معدنی خوبی در اطراف روستاها استان که فاقد گاز طبیعی هستند وجود دارد که با گازرسانی می‌توان آن‌ها را نیز فعال کرد.

وی از مرغداری، دامداری، صنایع‌دستی و گردشگری، تولیدات صنعتی و دامی و عشایری و ... به‌عنوان مزیت‌های اقتصادی روستاهای حومه استان یادکرد و گفت: گازرسانی می‌تواند این مزیت‌ها را بیش‌ازپیش فعال کند.

معاون استاندار سمنان گفت: گاز رسانی همچنین می تواند رفاه نسبی مردم روستاهای استان را نیز ارتقا ببخشد و از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.

کد خبر: ۳۹٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha