۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کاهش ۲۵درصدی تخلفات نانوایی‌های استان سمنان/ ۵هزار بازرسی انجام شد
معاون سازمان صمت استان سمنان:

کاهش ۲۵درصدی تخلفات نانوایی‌های استان سمنان/ ۵هزار بازرسی انجام شد

سمنان– معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه طی پنج ماه گذشته پنج هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان انجام شد، گفت: میزان تخلفات این صنف ۲۵ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی یحیایی پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از یک واحد نانوایی بابیان اینکه در پنج ماه ابتدای سال جاری پنج هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان سمنان انجام‌شده است، اظهار داشت: در این مدت ۳۲۵ پرونده تخلف تشکیل‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه نظارت ویژه‌بر کیفیت و کمیت نان‌های تولیدی مهم‌ترین رویکرد این نهاد است، افزود: با توجه با افزایش بازرسی‌های صورت گرفته شاهد کاهش چشمگیر در تخلفات حوزه آرد و نان هستیم.

۸۳۱ میلیون ریال تخلف در نانوایی‌های استان سمنان ثبت شد
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر لزوم افزایش نظارت و بازرسی‌ها از واحدهای خبازی استان خاطرنشان کرد: این بازرسی‌ها در راستای اهداف و مصوبات کارگروه آرد و نان استان صورت گرفته است.

یحیایی کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد، عدم رعایت ساعات کاری را از عمده‌ترین تخلفات این صنف برشمرد و گفت: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف نانوایی‌ها ۸۳۱ میلیون ریال بود که برای بررسی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی بابیان اینکه برخورد جدی با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری مداری را رعایت نمی‌کنند و نان‌های بی‌کیفیت به مردم عرضه می‌کنند در دستور کار است، یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی متصدیان واحدهای نانوایی ملزم به رعایت اصول بهداشتی هستند که در غیر این صورت با واحدهایی که دستورالعمل‌های بهداشتی که از سوی مرکز بهداشت ابلاغ‌شده است را رعایت نکنند به‌شدت برخورد می‌شود.

کد خبر: ۳۹٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha