۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
تعداد مراکز اقامتی قزوین ۳ برابر افزایش یافت
مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

تعداد مراکز اقامتی قزوین ۳ برابر افزایش یافت

قزوین- مدیرکل میراث فرهنگی قزوین گفت: تعداد مراکز اقامتی استان قزوین با پشتیبانی دولت از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری و با هدف رونق این بخش طی هفت سال گذشته بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان قزوین، علیرضا خزائلی اظهار داشت: در سال ۹۲ مجموع مراکز اقامتی استان شامل هتل، هتل آپارتمان و اقامتگاه های بوم گردی هشت مورد بود که این رقم اکنون به ۲۶ مورد افزایش یافته است.

خزائلی با بیان اینکه در سال ۹۲ تعداد هتل های قزوین هفت مورد بود، افزود: در حال حاضر ۱۵ هتل به گردشگران و میهمانان استان خدمات ارایه می دهند.

وی همچنین گفت: در سال ۹۲ تنها یک اقامتگاه بوم گردی در استان قزوین به فعالیت می پرداخت، در حالی که اکنون ۹ اقامتگاه بوم گردی پروانه بهره برداری دارند و در خدمت گردشگران هستند.

وی همچنین از فعالیت دو هتل آپارتمان طی سال های اخیر در قزوین خبر داد و اظهار داشت: پیش از سال ۹۲ استان قزوین از مرکز اقامتی در قالب هتل آپارتمان برخوردار نبود.

خزائلی با بیان اینکه در بخش هتل با رشد ۱۱۴ درصدی و در بخش اقامتگاه های بوم گردی با رشد ۸۰۰ درصدی ظرفیت روبرو بوده است، افزود: افزایش قابل توجه مراکز اقامتی قزوین در مدت یاد شده نشان از توجه جدی دولت یازدهم و دوازدهم به حمایت و جذب سرمایه گذران در بخش گردشگری دارد.

وی اظهار داشت: اقدامات انجام شده در استان قزوین طی دولت یازدهم و دوازدهم برای ساخت هتل و مراکز اقامتی به اندازه ۳۰ سال گذشته به ظرفیت اقامتی این استان اضافه کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین یادآور شد: ۱۹ هتل در استان قزوین مراحل مختلف ساخت و عملیات اجرایی را پشت سرمی گذراند و امیدواریم با تکمیل و بهره برداری از آنها کمبودها از حیث مراکز اقامتی برای گردشگران و میهمانانی که به استان سفر می کنند، مرتفع شود.

وی همچنین اظهار داشت: در روستاهای هدف گردشگری و مناطقی که دارای جاذبه هستند آمادگی ارایه مجوز برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی را داریم.

کد خبر: ۳۹٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha