۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
تسلا با فروش سهام ۵ میلیارد دلار سرمایه جمع آوری کرد
اجرای طرح و توسعه محتاج نقدینگی

تسلا با فروش سهام ۵ میلیارد دلار سرمایه جمع آوری کرد

درحال حاضر دارایی شرکت تسلا حدود ۴۶۵ میلیارد دلار برآورد شده و این شرکت در ماه ژانویه به عنوان بزرگترین خودروساز الکتریکی معرفی شده است. این شرکت تصمیم گرفته تا ۵ میلیارد دلار سهام خود را برای تحقیق و توسعه و هزینه های آتی بفروشد.

بازار؛ گروه خودرو: در سال ۲۰۱۰ اولین محصول تسلا روانه و عرضه بازار شد، محصولی که در تولید انبوه خودروهای تمام الکتریکی نوآوری ایجاد کرد. اکنون پس از ۱۱ سال سهام این شرکت شش برابر ارزش اولیه خود شده است.

تسلا روز سه شنبه از بزرگترین برنامه فروش سهام جدید خود به عنوان یک شرکت دولتی رونمایی کرد و در تلاش بود تا با افزایش سود وال استریت، این خودروساز برقی تا ۵ میلیارد دلار سرمایه جمع کند. سرمایه‌ای که به وسیله آن می‌تواند بدهی‌های آینده خود را کاهش و از ایجاد فشارهای مالی آینده برای توسعه پروژه‌های خود پیشگیری کند.

این فروش در حالی رخ می‌دهد که تسلا برای افزایش تولید محصولات خود کارخانه‌های جدید در برلین، آستین و تگزاس اقدام کرده است. از سویی این خودروساز برقی قصد دارد در آینده نزدیک محصول جدید خود یا همان سایبر تراک را به بازارهای جهانی عرضه کند.

مدیران ارشد این خودروسازی اعلام کرده‌اند؛ عواید حاصل از فروش سهام برای تقویت تراز نامه و اهداف عمومی شرکت استفاده خواهد شد، گفتنی است که ۱۰ بانک بزرگ در فرآیند فروش شرکت حضور خواهند داشت.  

شرکت تسلا در ماه فوریه اعلام کرده بود قصد دارد ۲ میلیارد دلار برای عرضه سهام جمع کند، اما در اوایل معاملات بازار پیش فروش حدود ۸ درصد افزایش یافت. این شرکت در حال حاضر حدود ۴۶۵ میلیارد دلار سرمایه دارد که در ماه ژانویه به بزرگترین خودروساز الکتریکی جهان تبدیل و دارایی شخصی ایلان ماسک مدیرعامل ارشد این شرکت از ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر شد.

گفتنی است که ماسک در یک سال گذشته بارها به سرمایه گذاران اطمینان داده که تسلا برای توسعه محصولات و پیشرفت اهداف نیازی به جمع آوری پول بیشتر با افزایش بدهی نخواهد داشت.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند هرچند که تسلا به رغم عملکرد باورنکردنی سود سهام، برای تمام پروژه‌های جدید به پول نقد احتیاج دارد.

کد خبر: ۳۹٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha