۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
آهنگ خرید گندم در کردستان به کمتر از ۲ هزار تن در روز رسید
نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان:

آهنگ خرید گندم در کردستان به کمتر از ۲ هزار تن در روز رسید

کردستان- صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: آهنگ خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان در استان به یک هزار و ۶۶۱ تن در روز رسیده است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه آهنگ خرید تضمینی گندم در استان به یک هزار و ۶۶۱ تن رسیده است،اظهار داشت: بیشترین آهنگ روزانه خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان دیواندره با یک هزار و ۱۶۲ تن است.

وی با اشاره به اینکه آهنگ خرید گندم در شهرستان‌های بانه و سروآباد صفر شده است، اضافه کرد: آهنگ روزانه خرید گندم در سنندج ۲۰۹ تن، بیجار ۱۱۳ تن، قروه ۶۸ تن، سقز۵۱ تن، کامیاران ۱۸ تن و مریوان هم ۹ تن است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه تا پایان شهریور امسال مراکز خرید در استان برای دریافت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان فعال هستند، افزود: آهنگ خرید روزانه گندم در روزهای ابتدایی فصل خرید این محصول در استان تا ۳۰ هزار تن هم رسید و حال که به پایان فصل خرید نزدیک می‌شویم این میزان در حال کاهش است.

صالحی تعداد کشاورزان تحویل دهنده گندم به مراکز خرید در استان را ۵۲ هزار و ۹۷۲ نفر اعلام کرد و گفت: میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۳.۷۵ درصد افزایش داشته است.

واریز ۷۳ درصدی بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان کردستانی
وی با اعلام اینکه طی ۷۴ روز اخیر( اول تیرماه تاکنون) ۷۴۳ هزار و ۴۱۱ تن گندم در استان خریداری شده است، یادآور شد: در این مدت ۲۶۱ هزار و ۳۱۶ تن گندم مازاد بر نیاز استان به ۱۰ استان کشور شامل  تهران، یزد، گیلان، مازندران، قم، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری، کرمان و آذربایجان شرقی حمل شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اظهار داشت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون یک هزار و ۳۷۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون و ۳۲۸ هزار تومان بهای محصول خریداری و به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

 صالحی افزود: این میزان مبلغ پرداخت شده ۷۳ درصد بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان است و اوایل هفته آینده هم بخش دیگری از این مبالغ واریز خواهد شد.

کد خبر: ۳۹٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha