۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
اجرای طرح رهگیری، قاچاق محصولات دخانی را کاهش داد
مدیرکل پیشگیری از قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

اجرای طرح رهگیری، قاچاق محصولات دخانی را کاهش داد

پرهام‌فر، گفت: رهگیری محصولات دخانی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای مبارزه با قاچاق سیگار است که با اجرای آن شاهد افزایش کشف و ضبط کالاهای قاچاق دخانی بوده‌ایم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، امیرمحمد پرهام‌فر، مدیرکل پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به قاچاق سیگار و لوازم خانگی، آن‌ها را دارای اهمیت دانست و گفت: این دو گروه در میان کشفیات قاچاق حجم بالایی را به خود اختصاص داده است به طوری که در سال گذشته بالغ بر ۵ هزار پرونده قاچاق در حوزه قاچاق سیگار داشتیم.

وی درباره ابعاد دیگری که باعث اهمیت موضوع قاچاق سیگار شده است، اظهار کرد: مسئله سلامت محور بودن این محصول نیز اهمیت آن را دو چندان کرده است؛ اساساً سیگار به سلامت آسیب می‌زند اما سیگار قاچاق حتی از استانداردهای لازم نیز برخوردار نیست و با توجه به اینکه کنترلی روی آن صورت نگرفته است، از نظر آسیب دهی، اهمیت بیشتری دارد.

مدیرکل پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اقدامات این ستاد در سال گذشته و سال جاری برای جلوگیری از قاچاق گفت و بیان کرد: رهگیری محصولات دخانی یکی از مهم ‌ترین اقدامات انجام شده برای مبارزه با قاچاق سیگار است که با اجرای آن شاهد افزایش کشف و ضبط کالاهای قاچاق دخانی بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه سال است که واردات سیگار انجام نمی‌شود، اظهار کرد: محصول سیگار تولید داخل در حال حاضر نیاز کشور را پاسخگو است که البته مقداری نیز سیگار قاچاق وارد کشور می‌شود. بخشی از سیگاری که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، برندهای مشهور هستند و برای همه قابل تشخیص است که این سیگار قاچاق است و با اطلاع رسانی عمومی مردم و مصرف کننده سراغ این محصول نمی‌رود، زیرا احتمال تقلبی بودن آن وجود دارد.

پرهام فر درباره اجناس تقلبی که به نام محصولات داخلی به فروش می‌رسد، توضیح داد: این اجناس تقلبی در خارج از کشور به نام محصولات ایرانی تولید و وارد کشور می‌شوند و با توجه به اینکه هم نام و هم شکل جنس داخلی است، ممکن است باعث شود مصرف‌کننده در مرحله خرید دچار اشتباه شود و به همین جهت طرح رهگیری دخانیات را اجرا کردیم.

کد خبر: ۳۹٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha