۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
افزایش قیمت کود و سم به کشاورزی ضربه سنگینی وارد می‌کند
دبیر خانه کشاورز گلستان:

افزایش قیمت کود و سم به کشاورزی ضربه سنگینی وارد می‌کند

گرگان- ایمانی، دبیر خانه کشاورز استان گلستان گفت: افزایش چهار برابری قیمت کود و سم که در روزهای گذشته ابلاغ شده است به بخش کشاورزی و تولیدات آن ضربه سنگینی وارد می‌کند.

علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت در روزهای گذشته اختصاص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به واردات کود و سم را ممنوع اعلام کرده و از این پس کود و سم با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود.

وی توضیح داد: روز گذشته (سه شنبه) ارز نیمایی ۲۱ هزار تومان بود و و در واقع با این روند، قیمت کود و سم چهار برابر افزایش می‌یابد.

دبیر خانه کشاورز گلستان با بیان اینکه ظاهراً وزارت جهاد کشاورزی هم مخالف این قیمت‌گذاری و تصیم است، افزود: کود شیمیایی در امنیت غذایی و تولید بخش کشاورزی کشور انقلاب ایجاد کرده است و این افزایش چهار برابری قیمت‌ها می‌تواند ضربه سنگینی به بخش کشاورزی وارد کند.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون هزینه تولید بخش کشاورزی بالاست و کشاورز هر ساله در زمان کاشت و برداشت با مشکل نقدینگی مواجه است و این افزایش قیمت کود و سم تولید بخش کشاورزی مقرون به صرفه نخواهد بود.

ایمانی تصریح کرد: اگر قرار است سیاست‌ها و برنامه‌های دولت به سمت افزایش قیمت نهاده‌ها (کود، سم، بذر و ...) پیش رود باید قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی هم متناسب با آن افزایش یابد.

کد خبر: ۳۹٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha