۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کرونا بزرگ‌ترین کافی‌ شاپ زنجیره‌ای جهان را هم درگیر کرد!
تاثیر ویروس چینی بر سال مالی استارباکس

کرونا بزرگ‌ترین کافی‌ شاپ زنجیره‌ای جهان را هم درگیر کرد!

شرکت آمریکایی استارباکس که صاحب بزرگ‌ترین کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای در سراسر دنیا است، هشدار داد که ویروس در حال گسترش کرونا برروی عملکرد مالی این شرکت تأثیر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار بازار، استارباکس روز سه شنبه با ارائه گزارش سه ماهه مالی خود از تاثیر ویروس در حال گسترش کرونای چینی بر عملکرد این شرکت  خبر داد و اعلام کرد که این مسئله به چشم انداز مالی ۲۰۲۰ آنها آسیب خواهد رساند.

بر اساس گزارشات سی ان بی سی، استارباکس که تقریباً ۴۳۰۰ فروشگاه در چین دارد و بزرگترین بازار این شرکت در خارج از ایالات متحده به حساب می آید، بیش از نیمی از فروشگاههای چینی خود را تعطیل کرده که انتظار می رود این مسئله موقتی باشد.  

گفتنی است که سهام این شرکت در پی شیوع این ویروس در معاملات گسترده به کمتر از ۱ درصد کاهش یافته است.

طبق گزارشات بی بی سی،  رئیس ارشد مالی این شرکت به تحلیگران اقتصادی گفت که میزان تأثیر این مسئله بستگی به مدت زمان تعطیلی فروشگاه ها دارد زیرا ما با مقامات محلی برای مدیریت اوضاع و محافظت از شرکا و مشتریان خود مذاکراتی انجام داده ایم.

از طرفی رئیس اجرایی استارباکس اظهار داشت که این شرکت به دنبال یافتن یک وضعیت بسیار پویا و پایدار می باشد.

این شرکت به تحلیلگران وال استریت اعلام کرده در صدد به روز رسانی پیش بینی سود سالانه خود پس از عملکرد سه ماهه اول بوده و طبق پیش بینی فعلی، پیش بینی می شود درآمد مالی ۲۰۲۰ آن بین ۶ تا ۸ درصد افزایش یابد و رشد فروش جهانی این فروشگاه در بازه ۳ تا ۴ درصد باشد.  اما هم اکنون تصمیم گرفته  که بخاطر شیوع این ویروس پیش بینی های خود را تغییر ندهد و انتظار دارد این ویروس نتایج آنها را برای سه ماهه دوم مالی ۲۰۲۰ را تحت تأثیر قرار دهد.

مدیران اجرایی نیز اظهار داشته اند که فروشگاههای چینی که هنوز هم باز و مشغول فعالیت هستند، روند فروش را کند کرده اند.

گفتنی است که استارباکس اولین فروشگاه چینی خود را در ژانویه ۱۹۹۹ در پکن افتتاح کرده است، حدود ۱۰ درصد از درآمد خود از طریق این فروشگاهها تامین می کند.

شایان ذکر است که در اوایل این هفته، اپل و فیس بوک برای مقابله با این چالش نیز به کارمندان گفته اند که به جز موارد ضروری از سفر به چین خودداری کنند.

کد خبر: ۳٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha