۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
افزایش ۱۵.۳ درصدی تسهیلات سرمایه در گردش در بخشهای اقتصادی
مقایسه آمارهای ۸ ماهه امسال با سال گذشته

افزایش ۱۵.۳ درصدی تسهیلات سرمایه در گردش در بخشهای اقتصادی

در هشت ماهه امسال ۵۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری صرف ایجاد، تامین سرمایه درگردش، تعمیر، توسعه، خرید کالای شخصی، خرید مسکن و سایر بخش‌ها شده که بیشترین سهم از آن معادل ۵۳.۸ درصد و حدود ۲۸۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ صرف تامین سرمایه در گردش در بخش‌های مختلف شده است.

به گزارش بازار، آمارهای ارائه شده از سوی وزارت صمت  نشان می‌دهد سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی هشت ماهه سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۵.۳ درصد افزایش داشته است.

در این میان از کل ۱۶۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده به بخش صنعت و معدن تا پایان آبان ماه امسال، مبلغ ۱۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معادل ۷۱.۲ درصد از آن به تامین سرمایه در گردش تخصیص داده شده است.

همچنین بر اساس این آمار در بخش‌های کشاورزی، خدمات، بازرگانی و مسکن به ترتیب ۶۲، ۵۱.۲، ۳۷.۶ و ۲۵.۶ درصد از تسهیلات بانکی پرداخت شده به هر بخش صرف تامین سرمایه در گردش شده است.

کمترین تسهیلات پرداختی به بخش‌های مختلف اقتصادی نیز در این مدت صرف تعمیر شده است؛ به‌طوری‌که در هشت ماهه امسال ۱۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به تعمیر در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و سایر بخش‌های متفرقه تخصیص داده شده است.

کد خبر: ۳٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha