۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
۵ دلیل که صنایع تولیدی باید امنیت سایبری را جدی بگیرند
همراه با انقلاب صنعتی چهارم

۵ دلیل که صنایع تولیدی باید امنیت سایبری را جدی بگیرند

برآوردها نشان می دهد جرایم اینترنتی تا سال ۲۰۲۱ سالانه حدود ۴.۵ تریلیون پوند هزینه خواهد داشت و یکی از هدفمند ترین و جذاب ترین بخش ها برای حملات سایبری بخش تولید و سرقت اطلاعات است در حالی که صنعت فاقد تجربه امنیت سایبری است.

فرحناز سپهری؛ بازار: سایت «یورو ساینتیست» نوشت: با توجه به اینکه تولید به هیچ وجه یک صنعت جدید نیست، اما خودش را متحول کرده است. چهارمین انقلاب صنعتی یا همان Industry ۴.۰  در حالی شروع به کار می کند که کارخانه ها از تجزیه و تحلیل داده ها و فناوری های مرتبط بهره می برند. این یک دوره هیجان انگیز برای  این بخش است، اما این تحولات تکنولوژیکی نگرانی های جدیدی را نیز به همراه دارد.

با بیشتر شدن صنایع داده محور، تولیدکنندگان تهدید جدیدی را در نظر می گیرند: که آن جرایم اینترنتی است. وقتی به هکرها فکر می کنید، احتمالاً کارخانه ها را به عنوان هدف آنها تصور نمی کنید، اما جرایم اینترنتی یک مسئله جدی برای هر بخش است. امروزه شرکت های تولید کننده می توانند به ویژه در معرض تهدیدات دیجیتالی قرار بگیرند، حتی اگر در ابتدا اینطور به نظر نرسد. ممکن است تولید کنندگان فکر کنند که نیازی به امنیت سایبری ندارند، اما در اینجا پنج دلیل وجود دارد، که باید در این زمینه بیشتر دقت کنند:
 

۱- جرایم اینترنتی در حال افزایش است
جهان به سمت فرآیندهای دیجیتال در حال حرکت است و همین امر در مورد بسیاری از خلافکاران امروز نیز صادق است. در سراسر جهان و در همه بخش ها، جرایم سایبری با سرعت نگران کننده ای رو به افزایش است. برخی تخمین ها حاکی از آن است که جرایم اینترنتی تا سال ۲۰۲۱ سالانه حدود ۴.۵ تریلیون پوند هزینه خواهد داشت که بیش از ۲ تریلیون پوند بالاتر از رقم سال ۲۰۱۵ است.

مجرمان در حوزه  فناوری مدرن مانند اینترنت و رایانش ابری  افزایش یافته اند. نه تنها هکرها رایج تر و با تجربه تر شده اند بلکه به این حوزه به عنوان منبع کسب درآمدی  نگاه می کنند. شرکت ها در تمام صنایع داده های زیادی را در اینترنت ذخیره می کنند و این امر باعث می شود جرایم  اینترنتی به گزینه ای بالقوه و پردرآمد تبدیل شود.

۲- تولیدکنندگان، به عنوان مراکز ارزشمند داده محسوب می شوند
به طور کلی جرایم اینترنتی در حال افزایش است، اما آیا یک هکر، یک تولید کننده را مورد حمله  قرار می دهد؟ پاسخ مثبت است، آنها این کار را می کنند. زیرا تولید کنندگان داده های ارزشمند زیادی دارند. ابعاد گسترده صنعت به این امر کمک می کند که یکی از هدفمندترین بخش ها برای جرایم سایبری باشد.

برخی از تولید کنندگان اطلاعاتی مانند اطلاعات مالی مشتری و یا آدرس هایشان را دراختیار  دارند. اگر این نوع اطلاعات به دست  شخصی  نامطمئن بیفتد، می تواند هزینه های گزافی برای آنها داشته باشد. حتی اگر داده های نتواند مستقیماً به نفع هکر باشد، می تواند هدف با ارزشی برای باج خواهی آنها باشد.

۳- حملات سایبری می تواند شدیدتر از این  باشد
تولیدکنندگان نه تنها به دلیل اینکه هدف با ارزشی هستند بلکه به دلیل اینکه ضرر بیشتری نبینند، به امنیت سایبری احتیاج دارند. از آنجایی که  تولید کنندگان اغلب پول یا مالکیت معنوی زیادی دارند، اگر حمله سایبری بخشی از فرایند تولید را فلج کند، می تواند باعث افزایش هزینه های ناخواسته شود.

از آنجا که،  اتصال ماشین آلات کارخانه  به عنوان بخشی از انقلاب صنعتی چهارم (Industry ۴.۰)  به شمار می رود. یک هکر می تواند از راه دور به آنها  دسترسی پیدا کند، به طوری که منجر به تولید محصولات معیوب شود یا تولید را متوقف کند. در هر دو صورت باعث اختلال در زنجیره تأمین می شود و هزینه زیادی را برای تولید کنندگان و مشتریان آنها به همراه می آورد.

۴- کارخانه های مدرن  دارای ورودی بیشتری دارند
یکی از بزرگترین بخشهای انقلاب صنعتی چهارم استفاده از فناوریهای اینترنت اشیا در سراسر کارخانه است. اینها ابزارهای بسیار خوبی برای بهره وری هستند، اما بدون امنیت سایبری قوی، ممکن است در معرض خطر جدی قرار بگیرند. در یک اکوسیستم دیجیتال به هم پیوسته، هکرها می توانند از طریق هر نقطه از شبکه به کل سیستم دسترسی پیدا کنند.

یک تولید کننده ممکن است کنترل دسترسی ایمن بر روی یک پایگاه داده داشته باشد که داده های ارزشمند مشتری را ذخیره می کند.  اما اگر دستگاه اینترنت اشیا ناامن در همان شبکه داشته باشد، ممکن است یک هکر بتواند به پایگاه داده دسترسی پیدا کند. بدون اقدامات گسترده امنیت سایبری، هر دستگاه اینترنت اشیا به عنوان یک نقطه برای سرقت اطلاعات حساس تبدیل می شود.

۵- صنعت فاقد تجربه امنیت سایبری است
با توجه به اینکه انقلاب صنعتی چهارم هنوز یک مفهوم جدید است، بنابراین بسیاری از تولید کنندگان برای اولین بار قدم در  انواع  فناوری  ها می گذرند. این بخش با سرعت باورنکردنی از فناوری ها استفاده می کند، اما  از طرفی در زمینه خطرات ناشی از آن تجربه ای  زیادی وجود ندارد. این عدم دانش، آنها را به هدف وسوسه انگیز برای مجرمان سایبری تبدیل می کند.

از آنجا که کارمندان  بخش تولید به این تهدیدها عادت ندارند، ممکن است که ندانند چگونه آنها را شناسایی کنند. در نتیجه، آنها می توانند در برابر حملات فیشینگ، که از کاربران استفاده می کنند، آسیب پذیر باشند. بدون فرهنگ امنیتی شرکت، تولیدکنندگان نمی توانند از این حملات جلوگیری کنند.

امنیت سایبری، امروز اختیاری نیست
در دنیای دیجیتال امروز، هیچ شرکتی در هر صنعتی نمی تواند خطرات حملات سایبری را نادیده بگیرد. امنیت سایبری به ویژه برای بخشهایی مانند تولید که تجربه کمتری در این زمینه دارند، یک امر ضروری است. Industry ۴.۰، مزایای بسیاری دارد، اما شرکت ها باید از امنیت این فناوری ها اطمینان حاصل کنند.

کد خبر: ۳۸٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha