۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
بانک‌های یزد سلیقه‌ای عمل می‌کنند؛ کام هتل‌داران تلخ‌تر از همیشه
رئیس اتحادیه هتل‌داران یزد:

بانک‌های یزد سلیقه‌ای عمل می‌کنند؛ کام هتل‌داران تلخ‌تر از همیشه

یزد- رئیس اتحادیه هتلداران یزد سلیقه‌ای عمل کردن بانک‌ها در به تعویق انداختن بدهی صاحبان تالارها و رستوران‌ها را عاملی دانست که شرایط اقتصادی این صنف آسیب‌دیده را وخیم‌تر کرده است.

محمدحسین قهوه چی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ٩٠ درصد از رستوران‌های یزد اجاره‌ای است، گفت: مدیران رستوران‌ها در مدت زمان شیوع بیماری کرونا و کسادی بازار مجبور به پرداخت اجاره بهای ملک خود نیز بوده‌اند.

طبق گفته وی، نه تنها این قشر حمایتی از بخش خصوصی دریافت نکردند بلکه تسهیلات دولتی نیز تماماً در اختیار آنها قرار نگرفته است.

رئیس اتحادیه هتلداران یزد بیان کرد: بر اساس اعلام بانک مرکزی، آن دسته از صاحبان مشاغل که بدهی داشتند می‌بایست اقساط مربوط به ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت آنها به آخر دوره موکول شود اما این گفته محقق نشده و برخی بانک‌ها حتی طبق دستور بانک مرکزی عمل نکرده و بدهی‌ها را به تعویق نینداختند.

قهوه‌چی با اشاره به سلیقه‌ای عمل کردن بانک‌ها در این مورد اظهار داشت: استدلال آنها نیز این است که قانون بانک مذکور چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

وی با اشاره به این مطلب که صنف صاحبان رستوران و تالارهای یزد مستقیماً از شیوع بیماری آسیب‌دیده‌اند، بیان کرد: در هر یک از این واحدها بین ١٠ تا ١۵٠ نفر مشغول به کار بوده و بسیاری از آنها پرسنل آموزش دیده‌ای بوده‌اند که برای آموزش آنها هزینه زیادی صورت گرفته است.

به گفته رئیس اتحادیه هتلداران یزد، از اسفند ماه سال گذشته تاکنون فعالیت این گروه از مشاغل راکد بوده و برای مقطع کوتاهی که تالارها اجازه برگزاری مراسم عروسی را داشتند، مراسمات می‌بایست محدود به ١٠٠ تا ١۵٠ مهمان باشد. این امر مسلماً پاسخگوی هزینه برق و تهویه سالن و دستمزد پرسنل نبوده و صرفاً به منظور حفظ پرستیژ تالار، برگزاری مراسم صورت می‌گرفت.

قهوه‌ای‌چی تصریح کرد: در حال حاضر نیز با قرارگیری در ماه‌های محرم و صفر، رکود بازار این صنف ادامه یافته و این در حالی است که هیچ تغییری در نرخ مواد اولیه و هزینه‌های جانبی و اجاره بهای ملک‌شان صورت نگرفته است.

کد خبر: ۳۸٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha