۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
گرانفروشی شیر تخلف است/ قیمت نهاده‌های دامی علت گرانی لبنیات
رئیس اتحادیه لبنیات استان یزد:

گرانفروشی شیر تخلف است/ قیمت نهاده‌های دامی علت گرانی لبنیات

یزد- رئیس اتحادیه لبنیات استان یزد، افزایش قیمت شیر را یک تخلف از سوی دامداران دانست و عامل آن را افزایش قیمت نهاده‌های دامی عنوان کرد.

به گزارش بازار،  سید ضیاء فروزانی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره نوسان قیمت شیر در هفته گذشته گفت: عرضه شیر در استان بر اساس نرخ مصوب کشوری و به ازای هر کیلو سه هزار و ٧٠٠ تومان است.  

وی افزود: افزایش قیمت شیر تخلفی غیرقانونی است که از سوی دامداران صورت گرفته و عامل اصلی آن، بالا بودن قیمت علوفه‌های دامی است.

فروزانی ادامه داد: همچنین قیمت‌گذاری فرآورده‌هایی مانند کشک و پنیر در استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت گرفته و علت افزایش قیمت برخی فرآورده‌ها به دلیل وارداتی بودن این محصولات است.

رئیس اتحادیه لبنیات تصریح کرد: باید در نظر داشت هزینه‌های حمل و نقل و دستمزد کارگران سبب افزایش قیمت آن دسته از محصولاتی می‌شود که از استان‌هایی مانند اصفهان و تهران وارد می‌شوند.

وی افزود: همچنین محصولاتی که در استان مازاد بر مصرف دارند به استان‌های دیگر صادر می‌شوند.

فروزانی درباره تفاوت کیفیت محصولات لبنی اظهار داشت: مسلماً کیفیت محصولات نیز متفاوت بوده و تولیدات شرکت‌هایی که یک نوع برند محسوب می‌شوند خریدار بیشتری داشته و از نظر طعم و مزه بیشتر مورد پسند واقع می‌شوند.

قیمت لبنیات از تابستان ۹۹، ۲۸ درصد افزایش یافت و خبرها از گوشه و کنار کشور حاکی از آن است که قیمت لبنیات در بازار به صورت هفتگی در نوسان است.

کد خبر: ۳۸٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha