۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
مجوز فعالیت ۷۰ واحد اغذیه و ساندویچ فروشی در اصفهان باطل شد
نائب رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ‌ فروشان اصفهان:

مجوز فعالیت ۷۰ واحد اغذیه و ساندویچ فروشی در اصفهان باطل شد

اصفهان - نائب رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ‌ فروشان اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۷۰ مجوز اغذیه و ساندویچ فروشی در اصفهان در دوران شیوع کرونا باطل شده است، گفت: صاحبان این واحدهای صنفی خود درخواست باطل کردن مجوزشان را داشته‌اند.

حسین نخودیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بحران شیوع کرونا در اصفهان منجر به ورشکستگی اصناف مختلف شده است، اظهار داشت: این در حالی است که هیچ حمایتی از این اصناف شده و بخشی از آنها رو به تعطیلی رفته‌اند.

وی با بیان اینکه صنف اغذیه و ساندویچ فروشان از جمله اصناف متضرر اصفهان در بحران کرونا هستند، ادامه داد: مخارج بالا و همچنین ناتوانی در پرداخت اجاره بها از مهم‌ترین مشکلات این واحدهای صنفی است.

نائب رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ‌ فروشان اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۷۰ مجوز اغذیه و ساندویچ فروشی در اصفهان در دوران شیوع کرونا باطل شده است، گفت: صاحبان این واحدهای صنفی خود درخواست باطل کردن مجوزشان را داشته‌اند.

لزوم افزایش ساعت کار اغذیه فروشی‌ها در اصفهان
وی با بیان اینکه ساعت فعالیت واحدهای صنفی اغذیه و ساندویچ فروشان در اصفهان مناسب نیست، ادامه داد: بیشترین مشتریان این واحدها از ساعت ۲۳ به بعد برای خرید و مراجعه می‌کنند و این در حالی است که این واحدهای صنفی بر اساس اعلام پلیس نظارت بر اماکن عمومی تنها تا ساعت ۲۴ اجازه فعالیت دارند.

نخودیان تصریح کرد: بارها از طریق اتاق اصناف درخواست صدور مجوز برای یک ساعت افزایش زمان کاری را داشته‌ایم که تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

وی افزود: هر شب بین دو تا چهار واحد صنفی اغذیه و ساندویچ فروشی در اصفهان به دلیل فعالیت مازاد بر ساعات کاری مشخص شده پلمب می‌شود که البته این اصناف با رایزنی‌های اتاق اصناف دوباره بازگشایی می‌شود.

نائب رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ‌ فروشان اصفهان با بیان اینکه در بازرسی‌های صورت گرفته پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی اغذیه و ساندویچ فروشی‌ها رعایت می‌شود، تصریح کرد: تاکنون مورد پلمب واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گزارش نشده است.

صدور مجوز ۸۰۰ ساندویچ فروشی در اصفهان در دستور کار است
وی تعداد واحدهای صنفی اغذیه و ساندویچ فروشی‌های دارای مجوز شهرستان اصفهان را ۶۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: صدور مجوز برای ۸۰۰ واحد صنفی در این صنف نیز در دستور کار است.

نخودیان با بیان اینکه در حال حاضر در هر واحد صنفی اغذیه و ساندویچ فروشی به صورت میانگین پنج نفر به صورت مستقیم شاغل هستند، گفت: باید توجه داشت که اعضای این صنف جزء مشاغل آسیب پذیر ناشی از بحران کرونا بوده‌اند اما تاکنون هیچ غرامتی از سوی دولت به این واحدها پرداخت نشده و هیچ یک از افرادی که برای دریافت وام اقدام کرده اند موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

کد خبر: ۳۸٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha