۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
لطمه سنگین کرونا بر صنعت گردشگری ایتالیا

لطمه سنگین کرونا بر صنعت گردشگری ایتالیا

شرایط بخش گردشگری در ایتالیا بحرانی شده بطوریکه بیش از ۵۰ هزار شرکت و واحد تجاری فعال در این زمینه با بحران روبرو هستند و گردش مالی این بخش ۱۲ میلیارد یورو کاهش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، رافائله ریو، رئیس موسسه دموسکوپیکا (موسسه‌ای که از ۲۰ سال پیش، کار تحقیقات اقتصادی، اجتماعی و نظرسنجی‌های عمومی درباره مشاغل آزاد و دولتی را به عمل می‌آرود)، در مصاحبه‌ای اعلام کرد: به علت همه گیری بیماری کووید-۱۹، از شروع فصل تابستان، بخش گردشگری در ایتالیا به طور قابل توجهی لطمه دیده، به اندازه‌ای که گردش مالی آن، ۱۲ میلیارد یورو کاهش یافته است. این موضوع، ۵۰ هزار شرکت و واحد تجاری فعال در بخش گردشگری را با بحران مواجه ساخته است.

ریو تاکید کرد: به علت از دست دادن قدرت مالی و نقدینگی و کاهش ۱۲ میلیارد یورویی گردش مالی، به طور دقیق، ۵۰ هزار شرکت فعال در بخش گردشگری ایتالیا با خطر ورشکستگی مواجه هستند. این شرایط بحران، بدیهی است که عواقبی در بازار کار داشته که در آن ۲۲۰ هزار فرصت شغلی از دست رفته است. نیمی از فرصت‌های شغلی از دست رفته در شمال ایتالیا بوده است.

وی افزود: نباید فراموش کرد، در سه ماهه اول امسال، ایتالیا شاهد بدترین زیان وارد شده به بخش گردشگری در ۲۵ سال گذشته بوده است. این در حالی است که سال هنوز تمام نشده است!

کد خبر: ۳۸٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha