۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
کرونا مردم ایتالیا را روستا نشین کرد
درپی تداوم شیوع کرونا؛

کرونا مردم ایتالیا را روستا نشین کرد

همه گیری ویروس کرونا در ایتالیا موجب تمایل مردم این کشور به روستا نشینی و افزایش خرید خانه در مناطق خارج از شهر شده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، همه گیری بیماری کووید-۱۹ در ایتالیا، درخواست شهروندان برای خریداری کردن خانه‌های روستایی و کلبه‌ها در مناطق مختلف استان‌ها و شهرهای کوچک را در مقایسه با دوره قبل از کرونا، به میزان ۲۹ درصد افزایش داده است.

بر اساس مطالعات به عمل آمده، پس از اعمال تعطیلی‌های گسترده در ایتالیا، تمایل شهروندان برای زندگی کردن در فضاهای باز، به ویژه در ماه جولای امسال (تیر ۹۹) به شدت افزایش یافته است. به نظر می‌رسد، چنین تمایلی در فصل پاییز افزایش دوچندانی داشته باشد.

وینچنتسو د تومازو مدیر دفتر مطالعاتی سبک زندگی ایتالیا گفت: پس از اعمال تعطیلی‌های گسترده ناشی از همه گیری ویروس، افزایش دورکاری موجب شده است خیلی از مردم دوباره به فکر نیازهای مسکن و محل سکونت خود بیافتند. بنابراین، در فصل بهار و تابستان، تمایل به زندگی در خانه‌های روستایی روند افزایشی داشته است. شهرهای کوچک و روستاها به علت برخورداری از فضاهای بزرگ و باز و با قیمت خیلی کم‌تر در مقایسه با شهرهای بزرگ، می‌تواند جایگزین مناسبی برای زندگی شهری و همچنین اطمینان از سطح بالای زیست محیطی باشد.

میزان تمایل به زندگی کردن در روستاها، در استان برشا در ایتالیا ۲۶۸ و در آلساندریا، ۲۴۱ درصد افزایش یافته است. این میزان در استان‌های آستی ۱۸۱، ورونا ۱۲۹، ویتربو ۱۲۳ و بریندیزی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۳۸٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha