۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
انتقاد از فقدان واحدهای فرآوری انگور در خراسان شمالی
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی خراسان شمالی مطرح کرد

انتقاد از فقدان واحدهای فرآوری انگور در خراسان شمالی

بجنورد- آقامیری، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: به‌طور میانگین میزان تولید انگور در این استان ۱۱۰ تا ۱۷۰ هزار تن است که مقداری از این محصول به علت نبود واحدهای فرآوری از استان خارج می‌شود.

سید عباس آقامیری در گفتگو با بازار اظهار داشت: در حال حاضر یکی از صنایع فرآوری که باید به‌صورت ضروری در استان ایجاد شود، خط تولید کنستانتره انواع میوه به خصوص برای محصول انگور است.

وی افزود: البته بخشی از انگور تولیدی در استان تازه خوری و یک نوع از آن‌که معروف به کشمشی است تبدیل به کشمش می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: انگور نوع کلاه‌داری که حدود ۴۰ درصد از محصول تولیدی انگور را به خود اختصاص داده است از جمله محصولی بوده که به دلیل پوست ضخیم قابلیت تبدیل‌شدن به کشمش را ندارد و باید خطوط مناسب فرآوری برای آن ایجاد شود.

آقامیری اظهار کرد: متأسفانه تاکنون مطالعات خاصی که چه خطوط فرآوری برای انگور کلاه‌داری می‌توان در استان ایجاد کرد، انجام‌نشده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از انگور کلاه‌داری، کنسانتره و سرکه تولید می‌کنند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ارتباط با انبار و سردخانه‌های موردنیاز برای ذخیره‌سازی انگور در استان نیز بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت اسمی سردخانه‌های استان حدود ۳۲ هزار تن است.

کد خبر: ۳۸٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha