۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار کشورهای اروپایی

کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار کشورهای اروپایی

شاخص کل بورس اوراق بهادار کشورهای اروپایی در معاملات امروز کاهش یافت.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، ارزش شاخص سهام بورس ‌پاریس (‌CAC ‌۴۰‌) در پایان ‌معاملات ‌امروز با ‌۷۳ صدم درصد کاهش ‌نسبت به ‌پایان ‌معاملات روز ‌کاری پیشین، به چهار هزار و ۹۷۹ واحد رسید.

شاخص سهام بازار بورس ‌فرانکفورت ‌آلمان (Dax) هم که سهام شرکت‌های مهم صادراتی این کشور درآن در هر روز کاری ارزش گذاری و خرید و فروش می‌شود در معاملات امروز نیز هشت صدم درصد و شاخص سهام بورس ‌فوتسی ۱۰۰ ‌لندن (FTSE ‌۱۰۰) هم که ‌در آن در هر ‌روز ‌کاری سهام ۱۰۰ ‌شرکت ‌مهم و ‌بزرگ ‌انگلیس، ارزشگذاری و ‌خرید ‌و ‌فروش ‌می‌شود نیز ۱۹ صدم درصد کاهش یافت.

شاخص سهام بورس ‌یورواستاکس ۵۰ (EuroStoxx ‌۵۰ ‌) ‌ ‌که در آن در هر روز ‌کاری سهام ۵۰ شرکت ‌بزرگ منطقه یورو ‌ارزش گذاری و خرید و ‌فروش می‌شود، هشت صدم درصد کاهش یافت. شاخص سهام ‌فوتسی یوروفرست ۳۰۰ (FTSEurofirst ۳۰۰) نیز که در ‌آن در هر روز کاری ‌سهام ۳۰۰ شرکت بزرگ ‌منطقه یورو، ‌ارزش گذاری و خرید و ‌فروش می ‌شود در معاملات امروز ۴۵ صدم درصد کاهش یافت. شاخص سهام بورس ‌استاکس ۶۰۰ (Stoxx ۶۰۰) ‌ نیز که در ‌آن در هر روز کاری ‌سهام ۶۰۰ شرکت کوچک، متوسط و بزرگ ‌ ۱۸ کشور اروپایی در آن ‌ارزش گذاری و خرید و ‌فروش می ‌شود و تقریبا ۹۰ درصد سهام شناور آزاد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس‌های اروپایی را پوشش می‌دهد، نیز در معاملات ۷۹ صدم درصد کاهش یافت.

شاخص سهام کل ‌بورس توکیو در پایان معاملات امروز کاهش یافت. شاخص سهام ‌نیکی‌Nikkei ‌۲۲۵، ‌یکی ‌از دو شاخص عملکرد ‌بورس اوراق ‌بهادار ‌توکیو که ‌۲۲۵ ‌شرکت ‌بزرگ ‌ژاپن در آن ‌فهرست ‌شده اند در معاملات امروز ۱.۴ درصد کاهش یافت.

در معاملات امروز بازار اوراق قرضه و بهادار دولتی نیز نرخ سودها نوسان داشت. به طوری که نرخ سود نرخ سود اوراق قرضه و بهادار با سررسید ۱۰ ساله آلمان که نقش مبنا و مرجع را در کشورهای عضو منطقه یورو ایفا می‌کند، به ۰.۳۹ - % رسید. منفی بودن نرخ سود اوراق بهادار در یک کشور نشان دهنده وضع خوب اقتصادی و مالی آن کشور است. با این توضیح که کشور ناشر با توجه به اینکه سرمایه گذار درخصوص دریافت به موقع اصل و سود سرمایه خود اطمینان دارد آن‌ها را با نرخ سودی پایینی منتشر می‌کند. اوراق قرضه و بهادار وزارت خزانه داری آمریکا با سررسید ۱۰ ساله، نیز به ۰.۷۶۴% رسید.

در این بازار، ارزش دلار برابر یورو کاهش یافت. ‌در ‌بازار ‌بین‌المللی ‌مبادلات ارزی ‌امروز ‌توکیو، هر یک یورو برابر ۱.۱۹ دلار معامله می‌شد. در بازار نفت نیز بهای نفت خام سبک ‌برنت دریای شمال، که ‌از آن به عنوان ‌یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‌ نفت داد و ستد شده در ‌بازار اروپا ‌استفاده می‌شود با ۴۲ صدم درصد کاهش به ۴۴ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‌شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت) هم که برای ‌قیمت گذاری نفت مصرفی ‌آمریکا، به کار ‌برده می ‌شود نیز با ۴۴ صدم درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۸۳ سنت رسید.

کد خبر: ۳۸٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha