۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کاهش شدید آمار گردشگران خارجی در دوران کرونا
معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی:

کاهش شدید آمار گردشگران خارجی در دوران کرونا

خیاطیان، معاون توسعه مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آمار گردشگران خارجی در چهار ماه نخست امسال به ۳۴ هزار گردشگر کاهش یافت.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد خیاطیان، با اشاره به این که حوزه گردشگری در دوران شیوع بیماری کرونا بیشترین زیان و خسارت را دیده است افزود: آمار گردشگران خارجی در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بود که کاهش بسیار شدیدی را در چهار ماه نخست امسال تجربه کردیم.

وی گفت: در بخش گردشگران داخلی نیز به همین میزان شاهد کاهش آمار بودیم.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: گرچه بخش حوزه‌های خدماتی گردشگری را هیچوقت تعطیل نکردیم، اما فعالیت این حوزه‌ها براساس توصیه‌ها و پروتکل‌های ستاد ملی کرونا انجام شده است.

خیاطیان گفت: حوزه‌ها و تاسیسات گردشگری در پی شیوع بیماری کرونا خسارت بسیاری دیده است، اما امروز می‌توانیم با ارائه تسهیلات دولت به فعالان این حوزه، هتل داران، مالکان اقامت گاه‌ها و بوم گردی‌ها از آن‌ها حمایت کنیم.

وی افزود: فعالانی که تاکنون از تسهیلات دولت در حوزه کرونا استفاده نکردند می‌توانند به ازای هر نفر از نیروهای شاغل ۱۶ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۱۲ درصد دریافت کنند.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تهیه بسته‌های حمایتی برای دوران پسا کرونا خبرداد و گفت: پس از برگزاری جلسات مشترک با فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری بسته‌های حمایتی تعریف و تدوین شد که به محض فراهم شدن شرایط مطلوب بتوانیم با تبلیغات مناسب حوزه گردشگری را احیا کنیم.

خیاطیان افزود: بودجه و سرمایه خاصی را برای دوران پسا کرونا اختصاص دادیم که به صورت بسته‌های تبلیغی و تشویقی در قالب کمک به فعالان عرصه گردشگری در سراسر کشور در اختیارشان قرار می‌دهیم تا بتوانند در زمان مناسب با استفاده از این امکانات خود را به شرایط مطلوب برسانند.

وی میزان خسارت حوزه گردشگری و صنایع دستی را در چهار ماه نخست سال ۷ هزار میلیارد تومان برآورد و اعلام کرد: بخش صنایع دستی ۲ هزار میلیارد تومان خسارت دیده است.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی دستی درباره آمار بیکاری شاغلان حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی گفت: شیوع بیماری کرونا فعالیت بخش خدمات گردشگری را به حداقل رسانده و سبب صدمات و لطمات سنگینی به این حوزه شده بنابراین آمار بیکاران در مجموعه هتل‌ها و واحدهای بومگردی قابل توجه است.

خیاطیان همچنین از ایجاد ستاد تبلیغات فضای مجازی خبرداد و افزود: برنامه‌های خوبی را برای فضای مجازی در موضوعات مختلف تهیه کردیم که به علاقه‌مندان ارائه خواهیم کرد.
وی آمار واحدهای بومگردی را ۲۴۰۰ مورد و تعداد هتل‌های فعال را ۲۳۰۰ مورد اعلام کرد.

کد خبر: ۳۸٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha