۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
هیچ یک از واکسن‌های کرونا در دنیا مورد تایید نیستند
دبیر انجمن داروسازان ایران:

هیچ یک از واکسن‌های کرونا در دنیا مورد تایید نیستند

دری، دبیر انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: دانشمندان ایران در حوزه تولید دارو برای مهار ویروس کرونا فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهند، اما متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدرضا دری، دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به این که علوم داروسازی در ایران مترقی است، گفت: همواره نام و مطالعات دانشمندان ایرانی در میان اسامی برترین داروسازهای دنیا درج می‌شود.

وی افزود: ایران از نظر داروسازی در بین ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گرفته است.

دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به بزرگ‌ترین دستاورد داروسازی ایران، توضیح داد: بیش از ۹۵ درصد داروی مصرفی مردم ایران به دست داروسازان ایرانی تهیه و تولید می‌شود.

وی با اشاره به این که داروهای ایرانی در سطح استانداردهای جهانی تولید می‌شوند، تصریح کرد: در چهل سال اخیر ایران با تحریم‌های متعددی رو به رو بوده است و همین تحریم‌ها باعث شده تا صنعت داروسازی در کشور به بالندگی برسد و با سرعت بسیار زیادی به نیازهای مردم پاسخ دهد.

محمدرضا دری افزود: صنعت داروسازی های‌تک و بیوتکنولوژیِ ایرانی، از نظر رتبه در بین ۵ کشور برتر دنیا قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تولیدات دارویی حوزه های‌تک در ایران به اندازه نیاز کشور ظرفیت دارد. در حال حاضر ما صنعت داروسازی های‌تک را به سایر کشورها صادر می‌کنیم. امروزه برخی از دستاوردهای بیوتکنولوژی دارویِ ایران به کشورهای اروپایی و روسیه صادر می‌شود.

محمدرضا دری با اشاره به داروهای درمان بیماری کرونا، توضیح داد: در حال حاضر دانشمندان ایران در حوزه تولید دارو برای مهار ویروس کرونا فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهند، اما متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به ژنم ویروس کرونا تغییر پذیری زیادی دارد، اظهار داشت: ویژگی تغییر ژنم در ویروس کرونا باعث می‌شود تا فرآیند تولید واکسن سخت شود.

دبیر انجمن داروسازان ایران با بیان این که هیچ یک از واکسن‌های کرونا در دنیا مورد تایید نیستند، ادامه داد: ماهیت ویروس کرونا باعث می‌شود تا واکسن‌های مختلف طولِ عمر پیشگیری اندکی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «روزنه» با اشاره به موضوع گیاه‌درمانی، گفت: حوزه داروهای گیاهی در ایران پیشرفت کرده است.

به گفته محمدرضا دری، صنعت داروسازی به شکل استاندارد و علمی از داروهای گیاهی استفاده می‌کند. در طبِ ابن‌سینا، ریشه بسیاری از درمان‌ها از داروهای گیاهی گرفته می‌شود.

این داروساز تاکید داشت: تمام داروهای گیاهی باید با نظر یک داروساز مجرب مصرف شوند، چرا که گیاهان مختلف می‌توانند در ترکیب با یکدیگر آسیب‌های متعددی را به بدن برسانند.

کد خبر: ۳۸٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha