۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع ارز ۴۲۰۰ تومانی در هاله‌ای از ابهام!
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع ارز ۴۲۰۰ تومانی در هاله‌ای از ابهام!

پورابراهیمی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع ارز ۴۲۰۰ تومانی تعیین تکلیف نشده است، گفت: با این منابع تاکنون نه کالایی وارد کشورشده و نه این مبلغ تسویه شده است و در حقیقت این ارز تنها باعث ایجاد رانت شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدرضا پورابراهیمی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارز ۴۲۰۰ تومانی را کاری اشتباه دانست و عنوان کرد: حجم زیادی از منابع ارزی برای مصرف کالاهای اساسی وغیر اساسی اختصاص پیدا کرد و متأسفانه حجم بسیار زیادی از آن ‌ها نیز تاکنون تسویه و تعیین تکلیف نشده است.

ارز ۴۲۰۰ تومانی نتیجه‌ای جز ایجاد رانت نداشته است
وی با اشاره به اینکه حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع ارز ۴۲۰۰ تومانی بدون تعیین تکلیف باقی مانده است، اظهار کرد: با این منابع تاکنون نه کالایی وارد کشور شده و نه این مبلغ تسویه شده است و در حقیقت این ارز تنها باعث ایجاد رانت برای کسانی شد که در آن زمان نسبت به ثبت سفارش کالا اقدام کرده بودند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره واردات کالاهای اساسی بیان کرد: باید دولت نظارت جدی بر فرآیند واردات کالا داشته باشد تا مصرف نهایی جهت استفاده مردم داشته باشد و مجلس نیز موافق است کالاهای اساسی با قیمت پایین در اختیار مردم قرار گیرد و در بودجه سه سال گذشته مصوب کردیم ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی از جمله دارو، مواد غذایی، نهاده‌های دامی و کشاورزی اختصاص داده شود.

وی با اشاره به گزارش بانک مرکزی گفت: این گزارش که در پایان سال گذشته منتشر شد، بیانگر این است که نرخ تورم کالاهای اساسی از کالاهای غیر اساسی بیشتر شده و این یعنی ارز ۴۲۰۰ تومانی نه تنها به مردم کمک نکرده است بلکه باعث ضرر به اقتصاد جامعه نیز شده است.

کد خبر: ۳۸٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha