۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
خسارت کرونا به ۴۰ هزار واحد اقتصادی در قم/ افتتاح ۲۶۶ طرح اقتصادی طی یکسال گذشته
معاون اقتصادی استاندار قم خبر داد؛

خسارت کرونا به ۴۰ هزار واحد اقتصادی در قم/ افتتاح ۲۶۶ طرح اقتصادی طی یکسال گذشته

قم - غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم از خسارت کرونا به ۴۰ هزار واحد اقتصادی در استان قم خبر داد و گفت: شیوع کرونا باعث خسارت یک هزار میلیارد تومانی بخش صنعت، ۱۵۸ میلیارد تومانی بخش گردشگری، یکصد میلیارد تومانی بخش کشاورزی و ۳۷ میلیارد تومانی بخش ورزش شد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، مهرداد غضنفری اظهار کرد: ۶۴۲ میلیارد تومان از سوی دولت برای جبران خسارات کرونا به استان قم ابلاغ شده که تاکنون ۷۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و ۴۰ درصد پرداخت شده است.

وی به تشریح رویکرد اقتصاد استان پرداخت و گفت: فعالیت و اشتغال واحدهای تولیدی، بازگرداندن واحدهای راکد و تعطیل به چرخه فعالیت، ارتقای ظرفیت واحدها و توسعه و ایجاد واحدهای جدید تولیدی ، سیاست استان در زمینه اقتصادی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم خاطرنشان کرد: تاسال گذشته ۴۶ واحد صنعتی و تولیدی راکدو تعطیل احیا شدند که امسال به ۵۶ واحد خواهد رسید.

وی از وجود ۳۸۵ طرح نیمه تمام صنعتی هم در استان خبر داد و تاکید کرد: اتمام این طرح‌ها به ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که در صورت راه‌اندازی ، ۱۰ هزار نفر را مشغول به کارخواهد کرد.

غضنفری، بانک‌ها را مهمترین منبع تأمین سرمایه مورد نیاز واحدهای صنعتی عنوان کرد و افزود: مجموعه بانک‌های دولتی و تجاری استان تا قبل از سال ۹۶ نقش اثرگذاری در تولید نداشتند.

وی اضافه کرد: تا سال ۹۶، مجموعه بانکی استان یکصد میلیارد تومان به بخش صنعت پرداخت کرده بود، اما در دو سال گذشته این میزان به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم خاطرنشان کرد: با این وجود هنوز بانک‌های خصوصی پا به این عرصه نگذاشته‌اند و این درحالی است که ۴۰ درصد منابع بانکی استان در بانک‌های خصوصی است.

وی در ادامه به طرح‌های صنعتی و کشاورزی هفته دولت اشاره کرد و گفت: ۳۲ طرح صنعتی و ۲۷ طرح کشاورزی باهزینه ۳۲۵ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید و برای یک هزار نفر شغل ایجاد کرد.

غضنفری افزود: در یک سال گذشته مجموعاً ۲۶۶ طرح اقتصادی در استان به بهره برداری رسید که موجب اشتغال ۳۸۰۰ نفر شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در پایان تأکید کرد: به علت اجرای سیاست‌های فوق الذکر، نرخ بیکاری با کاهش ۸ دهم درصدی به ۱۰ و دو دهم درصد رسیده است.

کد خبر: ۳۸٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha