۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
سرمایه گذاران فضای اقتصادی و تغییرات بازار بورس را بر اساس واقعیت ها بررسی کنند
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار:

سرمایه گذاران فضای اقتصادی و تغییرات بازار بورس را بر اساس واقعیت ها بررسی کنند

همدان - مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: سرمایه گذاران فضای اقتصادی و تغییرات بازار بورس را بر اساس واقعیت ها بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سید محمد جواد فرهانیان ظهر پنج شنبه در نشست رسانه‌ای سید ناصر محمودی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با خبرنگاران افزود: شناخت از بازار سرمایه و چگونگی پیگیری و مواجه شدن با آن نیازمند برخورداری از دانش فنی و افزایش سواد اقتصادی و تحلیلی در این زمینه است.

وی عنوان کرد: برای موفقیت در این بازار نیازمند آموزش‌های مهارتی هستیم و سرمایه گذاران باید فضای اقتصادی و تغییرات بازار بورس را بر اساس واقعیت‌ها بررسی و تحلیل کرده و بر این مبنا تصمیم گیری کنند.

وی گفت: در شرایط کنونی با توجه به سیاست‌های دولت شاهد اقبال خوبی از سوی جامعه برای سرمایه گذاری در این بازار هستیم، اما باید توجه داشته باشیم که برای نتیجه گیری مطلوب باید نگاه بلند مدت به سرمایه گذاری در این بازار داشته باشیم.

فرهانیان با اشاره به فراهم شدن زمینه فروش ۳۰ درصد دوم سهام عدالت در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی فروش سهام عدالت گفت: در دور گذشته آزادسازی سهام عدالت، به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها مردم به بانک‌ها و کارگزاری‌ها مراجعه می‌کردند و در این مرحله، مراجعه به بانک‌ها وجود دارد اما بانک‌ها از درگاه کارگزاری خود اقدام به فروش می‌کنند.

فروش سبد سهام عدالت محدودیت زمانی ندارد
وی با بیان اینکه فروش سبد سهام عدالت محدودیت زمانی ندارد، عنوان کرد: افرادی که روش مستقیم را برای دسترسی به سبد سهام خود انتخاب کرده و به کارگزاری‌های بازار سرمایه معرفی شده‌اند ممکن است به حساب برخی از آنها پول سهام واریز نشده باشد زیرا همه سفارش‌ها تکمیل نشده و ناهماهنگی بین بازار پول و سرمایه اتفاق افتاده که اکنون این ناهماهنگی رفع شده است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری اوراق بهادار کشور عنوان کرد: سهام عدالت دارایی ارزشمندی است و قابلیت این را دارد که در سبد دارایی‌های مردم قرار گیرد.

فرهانیان گفت: هدف این است دارایی سهام عدالت در سبد سهامداران همچنان باقی بماند و مردم هم با روحیه سهامداری بیشتر آشنا شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که کسانی اطلاعات درست در سامانه ثبت کرده‌اند اما هنوز پول حاصل از فروش سهام عدالت را دریافت نکرده‌اند و علت چیست؛ اظهار کرد: این گروه می‌توانند با تلفن گویای ۱۵۶۹ تماس بگیرند و مشکل خود را به کارشناسان اطلاع دهند؛ احتمالاً هر مشمول دچار یک مشکل متفاوت باشد به همین دلیل کارشناسان متعددی پاسخگوی مشکل مشمولان سهام عدالت هستند و تماس با این شماره محدودیت زمانی ندارد.

وی ادامه داد: مشمولانی که دچار این مشکل شده‌اند ابتدا وارد سایت سهام عدالت شوند و راستی آزمایی شماره همراه، کد ملی و شبای ثبت شده با نام خود را انجام دهند و بعد از آن می‌توانند در سایت دارایی خود را مشاهده کنند و اگر نتوانستند این فرآیند را طی کنند هم از طریق تلفن ۱۵۶۹ و هم مراجعه حضوری به سازمان خصوصی‌سازی و شرکت سپرده گذاری می‌توانند مشکل پیش آمده را برطرف کنند.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور افزود: یکی از مشکلات به وجود آمده که امکان واریز پول را غیرممکن کرده این است که افراد دو کد شبا ثبت کرده‌اند و راستی آزمایی آنها در سیستم هنوز به روز رسانی نشده باشد هر چند ممکن است یک کد درست باشد اما باید فقط یک کد ثبت شود.

فراهانیان عنوان کرد: وقتی موضوع آزادسازی سهام عدالت مطرح شد تصمیم بر آن شد طرح شکل ضربتی اجرا شود تا در شرایطی که کشور در اثر ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه دولت در شرایط بحرانی قرار دارد، مردم از مزایای سهام عدالت استفاده کنند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی یک شرکت تأمین کننده زیرساخت‌های بازار سرمایه است و کسانی که برای اولین بار طعم سهامداری را می چشند باید از شرکت و نحوه عملکرد آن اطلاع پیدا می‌کردند چراکه این شرکت مجری آزادسازی سهام عدالت شده است

وی با بیان اینکه سهامداران دو روش مستقیم و غیرمستقیم را انتخاب کردند، اظهار کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی یک شرکت تأمین کننده زیرساخت‌های بازار سرمایه است و کسانی که برای اولین بار طعم سهامداری را می چشند باید از شرکت و نحوه عملکرد آن اطلاع پیدا می‌کردند چراکه این شرکت مجری آزادسازی سهام عدالت شده است.

وی عنوان کرد: این شرکت بانک اطلاعاتی از سهامداران تشکیل داد به طوری که بدون نیاز به کد بورسی اقدام به فروش سهام عدالت خود به صورت مقطعی کردند.

فرهانیان گفت: ۶۰ درصد سهام عدالت قابل معامله است و کسانی که سهام را برای فروش اعلام می‌کنند باید قبل از فروش به سایت سهام عدالت مراجعه و برای راستی آزمایی بعد اقدام کنند.

وی تأکید کرد: افرادی که شماره شبا تغییر دهند با مشکلی مواجه می‌شوند که سامانه غیر فعال است و علت این است که در حال حاضر امکان ثبت تغییر شماره شبا وجود ندارد.

فراهانیان تأکید کرد: مردم با افزایش دانش خود با دقت تصمیم گیری کنند چرا که بازار سرمایه بازاری است که باید دانش مالی را افزایش دهند و هوشمندانه تصمیم گیری کنند.

کد خبر: ۳۸٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha