۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
بهره برداری از ۳۶ پروژه بخش کشاورزی شهرستان ارومیه در هفته دولت
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ارومیه خبر داد:

بهره برداری از ۳۶ پروژه بخش کشاورزی شهرستان ارومیه در هفته دولت

ارومیه- سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از بهره برداری ۳۶ پروژه بخش کشاورزی در این شهرستان طی هفته دولت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، محمود سپهرفر در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های آب و خاک بخش کشاورزی ارومیه واقع در روستاهای حسین آباد، نجف آباد و قوشچی گفت: با توجه به وقوع خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب در سطح شهرستان، توسعه سیستم های نوین آبیاری مهمترین راهکار صرفه جویی در مصرف آب و توسعه پایدار در بخش کشاورزی است. 

سپهرفر افزود: اجرای سیستم های نوین آبیاری از اهداف مهم و اولویت های اصلی وزارت جهاد کشاورزی طی برنامه های عمرانی کشور در خصوص افزایش راندمان آبیاری است که در این راستا با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته هیچ گونه محدودیت اعتباری در خصوص اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در شهرستان وجود ندارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۲۲ مورد پروژه عمرانی آب و خاک شامل  اجرای انواع سیستم های نوین آبیاری، بهسازی کانال های آبیاری، احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی، انتقال آب با لوله و مرمت و بازسازی قنوات با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی و با هدف صرفه جویی آب دربخش کشاورزی و ارتقای راندمان تولید در شهرستان ارومیه آغاز شده است.

وی ازاجرای ۹۴ مورد پروژه انتقال آب با لوله خبر داد و گفت: این ۹۴ مورد پروژه انتقال آب با لوله به طول ۲۹۰ کیلومتر و با اعتباری ۳۵۹ میلیارد ریال در شهرستان ارومیه در نظر گرفته شده که مراحل مطالعات اولیه آنها شامل نقشه برداری و طراحی به پایان رسیده است و با تامین اعتبارات لازم عملیاتی می شود.

سپهر فر تاکید کرد: امروز به مناسبت هفته دولت با هدف صرفه جویی آب در بخش کشاورزی، یک مورد استخر ذخیره آب کشاورزی، دو مورد انتقال آب با لوله و دو مورد مرمت و بازسازی قنوات با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی افتتاح شد.

سرپرست جهاد کشاورزی ارومیه همچنین با اعلام افتتاح ۳۰ پروژه دیگر سامانه های نوین آبیاری و یک مرکز جمع اوری سیب درختی و محصولات کشاورزی همزمان با آخرین روز از هفته دولت به دست استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: در هفته دولت ۳۰ پروژه سامانه های نوین آبیاری شامل آبیاری قطره ای، بارانی و نوار تیپ در سطح  ۱۳۲ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال به بهره برداری خواهند رسید، اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات ملی  و ۱۱ میلیارد و ۱۵ میلیون ریال آن کمک بلا عوض دولتی است و با اجرای این پروژه‌ها ۵۸۰ هزار مترمکعب آب در سال جاری صرفه جویی خواهد شد.

کد خبر: ۳۸٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha