۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
هفت واحد صنعتی کشاورزی و گردشگری در منطقه آزاد ارس افتتاح شد

هفت واحد صنعتی کشاورزی و گردشگری در منطقه آزاد ارس افتتاح شد

تبریز- هفت واحد صنعتی کشاورزی و گردشگری با اعتبار هزینه شده و سرمایه در گردش سالانه ۶ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۳۰ نفر با حضور مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، همزمان با هفته دولت  با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۳۰ نفر، هفت پروژه  از ۳۱۰ پروژه مناطق آزاد کشور که مقرر است تاسال ۱۴۰۰ در این مناطق به بهره‌برداری برسند با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

در بخش صنایع سنگین و پتروشیمی افتتاح پالایشگاه بهین تقطیر ارس در فاز اول با سرمایه در گردش یک هزار و ۳۷۹ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال و سرمایه گذاری ۳۴۰ میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن انواع فراورده های نفتی مانند بنزین و گازوئیل که  برای ۵۰ نفر بطور مستقیم شغل ایجاد کرده است و در فاز اول سالانه ۹۰ هزار تن قیر بر پایه نفتی تولید می کند.

در بخش صنایع چوبی، افتتاح کارخانه آسیاپاندا چوب ارس تولید کننده تخته چندلایه با روشک فنولیت با حدود ۱.۵ میلون دلار سرمایه گذاری و ظرفیت تولید سالانه ۳۱۵ هزار مترمربع و اشتغالزایی ۵۰ نفر که توسط سرمایه گذار چینی انجام شده است.

در حوزه کشاورزی واحد کشت و صنعت مروارید ارس با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی و ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ تن محصولات گلخانه ای و میزان اشتغالزایی ۹ نفر، واحد گلخانه ای ساقه زرین ارس با ۲۳ میلیارد ریال هزینه و تولید سالانه ۲۵۰ تن گوجه فرنگی و ایجاد شغل برای ۱۴ نفر افتتاح شد.

در حوزه صنایع پوشاک، شرکت نگاران ترک دوخت ارس با اشتغالزایی برای ۸۰ نفر و یک میلیون دلار سرمایه ثابت، سه هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال سرمایه در گردش و تولید سالانه بیش از دو میلیون و پانصد هزار عدد انواع پوشاک زنانه و مردانه و همچنین شرکت پاشادوخت ارس با ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه ثابت و بیش از یک هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال سرمایه در گردش و میزان اشتغالزایی ۵۰ نفری در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

هفتمین طرحی که با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد موزه حمام تاریخی  جلفا (بانک موزه کورا ارس) بود که با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد ارس جهت مرمت و بازسازی این بنای تاریخی دوران قاجار و ۲ میلیارد ریالی بخش خصوصی افتتاح شد. با افتتاح این کافه موزه برای ۵ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

گفتنی است ۳۱۰ پروژه در حوزه‌های تجاری، صنعتی، کشاورزی و گردشگری تاسال ۱۴۰۰ در دستور کار مناطق آزاد قرار دارد که با بهره برداری در مناطق آزاد کشور موجب اشتغالزایی برای بیش از ۹۳ هزار نفر خواهد شد.

کد خبر: ۳۸٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha