۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
اجرای بیش از ۴ هزار متر شبکه گاز و آب در منطقه اقتصادی سلفچگان
مدیرعامل منطقه اقتصادی سلفچگان خبر داد؛

اجرای بیش از ۴ هزار متر شبکه گاز و آب در منطقه اقتصادی سلفچگان

قم - طباطبایی،‌ مدیرعامل منطقه اقتصادی سلفچگان از اجرای بیش از چهار هزار متر شبکه گاز و آبرسانی در این منطقه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، سید رضا طباطبایی اظهار کرد: در راستای تکمیل زیر ساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و خدمت رسانی هر چه بیشتر به فعالان و تجار مستقر در منطقه از سوی شرکت گاز استان قم احداث خطوط گاز رسانی به فاز سه این منطقه اجرا شد.

وی افزود: طول این خط گاز سه هزار متر می‌باشد که متقاضیان احداث واحدهای تولیدی در فاز سوم منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان می‌توانند در آینده نزدیک با احداث خطوط شبکه گازرسانی داخلی که مطالعات و طراحی شبکه آن نیز از سوی منطقه ویژه، آغاز شده است، از این زیرساخت بهره مند شوند.

به گفته مدیرعامل منطقه اقتصادی سلفچگان، با بیان اینکه پروژه مطالعات و طراحی شبکه آب در فاز سه در مساحت ۷۵۰ هکتار همزمان با این پروزه آغاز و در حال پیگیری است، گفت: در همین راستا اجرای شبکه گاز رسانی به بخش‌های دیگری از فاز ۲ منطقه نیز انجام شده است.

طباطبایی در خصوص دیگر اقدامات صورت گرفته تکمیل خطوط آبرسانی در فازهای یک و دو منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان یادآور شد و گفت: شبکه آبرسانی در این دو فاز نیز به طول ۱۹۰۰ متر با اعتبار، پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اجرا شد که با اجرای این طرح بخش‌های باقیمانده‌ای از فاز یک و دو منطقه ویژه تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار گرفت.

وی به تشریح بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در این منطقه اشاره کرد و گفت: پروژه جابه جایی شبکه برق ۲۰ کیلو ولت، موصوف به خط راهجرد که این شبکه برق در حدود ۴۰ سال پیش احداث گردیده است و در زمان واگذاری زمین به منطقه ویژه حدود ۱/۵ کیلومتر از این شبکه ۲۰ کیلو ولت در داخل محدوده منطقه ویژه قرار گرفت.

مدیرعامل منطقه اقتصادی سلفچگان افزود: با واگذاری زمین‌های این بخش از منطقه به سرمایه گذاران، نیاز به جابجایی این شبکه برق بوده که با توافق و طراحی شرکت توزیع برق قم اجرا شد.

طباطبایی ازافزایش تعداد سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و تقاضای انرژی برق، در سال‌های اخیر خبرداد و گفت: درخواست افزایش قدرت پست فعلی از ۵۰۰۰ کیلو وات به ۶۸۰۰ کیلو وات در دستور کار قرار گرفت و در حال پیگیری می‌باشد، در این رابطه با افتتاح نیروگاه برق مقیاس کوچک در منطقه ویژه در سال گذشته افزایش قدرت برق از ۵۰۰۰ به ۶۸۰۰ کیلووات می‌تواند از این راه تأمین شود.

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، در محدوده ای به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در ۱۸۵ کیلومتری تهران در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید. این منطقه، به عنوان مهم‌ترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور نزدیک می‌باشد، در چهار راه جاده‌های ترانزیت، جاده ابریشم، مجاورت راه آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال، جنوب، شرق و غرب ایران واقع شده است، لذا جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصر به فرد داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید.

تاکنون ۱۵۳ واحد صنعتی و تجاری در این منطقه پروانه بهره برداری دریافت نموده‌اند که ۱۴۱ واحد فعال و این رقم نمایان گر فعالیت ۹۲ درصد از واحدهای دارای پروانه بهره برداری منطقه می‌باشد.

کد خبر: ۳۸٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha