۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
افزایش حق آبه البرز از محل سدها
استاندار البرز خبر داد

افزایش حق آبه البرز از محل سدها

کرج- استاندار البرز از افزایش حق آبه استان از محل سدها برای بهره‌برداری شهرک های صنعتی البرز به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، عزیزالله شهبازی در نشست تخصصی با مدیران شهرک های صنعتی استان پیرامون بررسی مشکلات و موانع شهرک ها و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع آنها، که عصر روز چهارشنبه برگزار شد، گفت: همواره با اهتمام ویژه ای درصدد حل مشکلات و ارتقا زیرساخت های شهرک های صنعتی استان هستیم و امسال نیز به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با جدیت دوچندان وارد میدان شدیم.

شهبازی با بیان اینکه تقویت زیرساخت های شهرک های صنعتی استان حاصل پیگیری های مجدانه و بسیج مسئولان ملی و استانی است، ادامه داد: پروژه انتقال گاز بویین زهرا به کرج اقدامی بزرگ است که تامین گاز در مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی البرز را تا ۵۰ سال تضمین می کند و گاز شهرک های صنعتی استان را به یکدیگر متصل می کند.

وی افزود: عملیات اجرایی اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت البرز با اعتباری بیش از هزار میلیارد تومان آغاز شده و با ۴۵ درصد پیشرفت به سرعت در حال پیشرفت است و پست ۴۰۰ کیلوولت بعدی نیز آماده آغاز عملیات است.

استاندار البرز  با بیان اینکه هزار واحد تولید کالای سلامت محور کشور در البرز مستقر هستند و بخش بزرگی از نیاز کشور را در این حوزه تامین می کنند، گفت: در سفر وزیر نیرو به البرز موضوع تخصیص آب به میزان ۲۰ میلیون متر مکعب آب در سال به البرز محقق شد.

حفر چاه با ظرفیت تامین ۵۰۰ میلیون متر مکعب
وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده درصدد هستیم با حفر چاه با ظرفیت تامین ۵۰۰ میلیون متر مکعب نیز بخش دیگری از نیازها را تامین کنیم.همچنین تصفیه خانه جدید نیز با ظرفیت تصفیه ۱۵ میلیون متر مکعب بر ثانیه در کرج ظرف ۱۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

شهبازی عنوان کرد: امسال افزایش ۱۱ درصدی مصرف برق در حوزه تولید و صنعت البرز را داشتیم که حاکی از فعالیت و پویایی تولید و صنعت البرز و حرکت در مسیر جهش تولید است. استاندار البرز گفت: رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای شهرک های صنعتی اشتهارد، انگیزه مضاعفی برای تولیدکنندگان و صنعتگران البرز بود و در خصوص اقدامی که از سوی یک کارشناس و مسئول در حوزه مالیات صورت گرفته به جد پیگیر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه فرصت ها محدود است و باید در کمترین زمان ممکن درصدد گره گشایی از موانع توسعه ای در حوزه های مختلف باشیم گفت: ساماندهی لکه های صنعتی البرز همچنان به جد در دستور کار است و این امر به سرعت یکی پس از دیگری محقق می شود.

کد خبر: ۳۸٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha