۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مبادله ۱.۴ میلیون تن کالا بین مازندران و ۴۷ کشور جهان
ناظر گمرکات مازندران خبر داد

مبادله ۱.۴ میلیون تن کالا بین مازندران و ۴۷ کشور جهان

نوشهر- ناظر گمرکات مازندران گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا از استان با ۴۷ کشور جهان در قالب صادرات و واردات مبادله شد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی یوسفی منش عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در گمرک نوشهر با اشاره به صادرات ۳۱۱ هزار و ۴۰۶ تن کالا طی پنج ماه سال جاری از گمرکات استان، ارزش این میزان صادرات را بیش از ۷۹ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: ۳۲ قلم کالای صادراتی به ۲۶ کشور جهاد صادر شد.

وی سیمان، فرآورده های لبنی، مواد پلاستیکی، بستنی، آب میوه را از جمله کالاهای صادراتی ذکر کرد که به مقصد کشورهایی نظیر روسیه، عراق، قزاقستان، ترکمنستان، امارمت و افغانستان روانه شده است.

وی با بیان اینکه میزان ارزش تجارت خارجی در استان ۴۱۶ میلیون دلار عبور کرد، درباره درآمد گمرکات استان در سال جاری اظهار داشت: میزان درآمدها با احتساب ضمانت نامه ها از هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال فراتر رفته است.

یوسفی منش درباره واردات کالا از گمرکات استان، جو دامی، ذرت دامی، چربی ها و روغن ههای حیوانی، چوب و تخته، دانه های روغنی را از جمله اقلام وارداتی بیان کرد و گفت: این کالاها از ۲۱ کشور نظیر روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان و غیره وارد شده است.

وی میزان واردات را یک میلیون ۴۱ هزار تن به ارزش ۳۷۷ میلیون دلار اعلام کرد.

کد خبر: ۳۸٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha