۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
صادرات کالا از استان سمنان به ۷۹ میلیون دلار رسید
مدیرکل گمرک استان سمنان:

صادرات کالا از استان سمنان به ۷۹ میلیون دلار رسید

سمنان- مدیرکل گمرک سمنان با اشاره به اینکه صادرات کالا از استان به ۷۹ میلیون و ۳۷۸ هزار دلار رسید، گفت: ۹۶ هزار و ۴۲۲ تن کالا به سایر کشورها صادر شد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی سعدالدین بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۶ هزار و ۴۲۲ تن کالا از گمرک استان سمنان به ۳۶ کشور جهان صادرشده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش این حجم از صادرات کالا ۷۹ میلیون و ۳۷۸ هزار دلار بود، تصریح کرد: درمجموع ۵۸ قلم کالا از این استان صادرشده که سیمان، کاشی، سرامیک، ظروف یک‌بارمصرف، پودر شوینده از عمده‌ترین کالاهای صادراتی بوده است.

۵۷ بسته مرسوله پستی از استان سمنان صادر شد
مدیرکل گمرک استان سمنان با تأکید بر اینکه سه هزار و ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۱۸.۵ میلیون دلار امسال از ۱۴ کشور دنیا از گمرک استان سمنان ترخیص شد، خاطرنشان کرد: در این مدت با احتساب ضمانت‌نامه‌ها، گمرک استان ۹۲ هزار و ۷۱۱ میلیون ریال درآمد داشت.

سعدالدین بابیان اینکه از این میزان ۲۷ هزار و ۳۱۸ میلیون ریال مالیات بر ارزش‌افزوده بود، یادآور شد: در پنج ماه نخست سال جاری ۵۷ بسته مرسوله پستی به وزن ۳۹۷ کیلوگرم باارزش ۱۴ هزار و ۳۱۷ دلار از مبدأ گمرک استان سمنان صادرشده است.

وی بابیان اینکه هشت بسته پستی به ارزش سه هزار و ۲۷ دلار در این گمرک ترخیص شد، اعلام کرد: در این مدت ۱۶ پرونده به ظن قاچاق به ارزش ۶۰ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال در گمرک استان سمنان تشکیل شد.

افزایش ۶۱ درصدی ارزش دلاری کالاهای صادراتی
مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به اینکه وزن کالاهای قاچاقی یک‌میلیون و ۱۷۹ هزار کیلوگرم بود، تأکید کرد: متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی از مبدأ گمرک استان در سال گذشته ۸۹۲ دلار بود.

سعدالدین بابیان اینکه این آمار در مقایسه با سال ۹۷ ارزش دلاری کالاهای صادراتی ۶۱ درصد افزایش داشت، اضافه کرد: در سال گذشته صادرات استان ۱۱ برابر واردات بود و این آمار به معنی مطلوب بودن عملکرد تجارت خارجی باوجود تحریم‌ها در استان سمنان است.

کد خبر: ۳۸٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha