۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
۱۲۰ طرح کشاورزی طی هفته دولت در کرمان افتتاح می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان:

۱۲۰ طرح کشاورزی طی هفته دولت در کرمان افتتاح می‌شود

کرمان- سعیدی، رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در هفته دولت ۱۲۰ طرح آب و خاک، دامپروری، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس سعیدی در گفتگو با بازار اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۸۱ طرح آب و خاک در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد که اعتبار این طرح‌ها ۷۳ میلیون تومان است و ۳۴ میلیون تومان آن از اعتبارات دولتی می‌باشد.

وی طرح‌های آب و خاک را شامل مرمت ۳۲ رشته قنات، بهره‌برداری از یک استخر ذخیره آب، اجرای ۳۴ طرح نوین آبیاری و اجرای ۱۴ طرح انتقال آب بیان کرد و یادآور شد: با افتتاح این طرح‌ها ۳ هزار و ۴۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی شامل ۸۱ باغ و مزرعه به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان اعتبار تجهیز اراضی کشاورزی این طرح به سیستم نوین آبیاری را بالغ بر ۶۹۹ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بیش از ۳۰۵ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی برای اجرای این طرح هزینه شده است.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۲ رشته قنات استان به طول شش ‌هزار و ۳۷۵ متر با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال مرمت و لایروبی می‌شوند که حدود ۱۴ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است.

سعیدی با اشاره به بهره‌برداری از یک باب استخر ذخیره آب با ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب، اظهار کرد: این استخر با اعتبار دولتی ۵۰۲ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین در هفته دولت ۱۹ طرح انتقال آب به طول ۱۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به افتتاح ۱۸ پروژه‌ی دامپروری در هفته‌ دولت گفت: این پروژه‌ها با اعتبار بیش از ۲۸۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که زمینه اشتغال ۶۸ نفر را فراهم می‌کند.

وی از افتتاح شش طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعتبار ۴۳۸ میلیارد ریال خبر داد و یادآور شد: این طرح‌ها شامل یک طرح فرآوری پسته، یک طرح بسته‌بندی خشکبار، یک طرح تولید کیک و کلوچه، یک شرکت تولید انواع روغن‌های گیاهی، یک طرح تولید پنیر سفید فتا و یک طرح فرآورده‌های لبنی است که برای ۸۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

سعیدی بهره‌برداری از ۱۵ طرح تولیدات گیاهی را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال بیان کرد و افزود: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح آن‌ها ۱۲۶ شغل ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۳۸٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha