۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
منتظر مرغ ۱۵ هزار تومانی باشید/بی تدبیری تولیدکنندگان بلای جان مصرف کنندگان
در گفتگو با بازار عنوان شد

منتظر مرغ ۱۵ هزار تومانی باشید/بی تدبیری تولیدکنندگان بلای جان مصرف کنندگان

رئیس اتحادیه پرنده، مرغ و ماهی از افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت مرغ زنده نسبت به روزگذشته خبرداد و گفت: روند افزایش قیمت مرغ آغاز شده و پیش بینی می شود نرخ مرغ درب واحدهای صنفی تا ۱۵ هزار تومان برسد.

مهدی یوسفخانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: امروز قیمت مرغ زنده کیلویی ۸۳۵۰ تومان، مرغ گرم درب کشتارگاه کیلوی ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان، نرخ مرغ در پخش کیلویی ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان و نرخ مصوب مرغ کیلویی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ  زنده و گرم افزود: کاهش عرضه مرغ عامل گرانی شده است و این فرآیند از ابتدای ماه جاری شروع شده و تا اواسط اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

این فعال صنفی تصریح کرد: هر سال مرغداران از ابتدای بهمن به مدت ۵۰ روز سالن های مرغداری را برای جوجه ریزی خالی کرده و همین امر عرضه مرغ در بازار را به شدت کاهش داده و منجر به گرانی مرغ می شود.

وی خاطرنشان کرد: بی تدبیری در زمان بندی تولید بدون توجه به نیاز بازار بستر افزایش قیمت مرغ را مهیا می کند و پیش بینی می شود قیمت این کالا طی روزهای آینده به ۱۵ هزار تومان برسد.

یوسفخانی با گلایه از گرانفروشی مرغداران یادآورشد: هزینه های تولید مرغ کاملا مشخص است، برآوردها نشان می دهد قیمت تمام شده مرغ ۷ هزار تومان است درحالیکه مرغداران هزینه تولید را ۸۳۵۰ تومان برآورد می کنند که این نوع از محاسبات در قیمت تمام شده به زیان مصرف کنندگانی است که قدرت خرید آنها به شدت کاهش یافته است.

کد خبر: ۳٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha