۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کلزا در سطح ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین کشت شد
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

کلزا در سطح ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین کشت شد

قزوین- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: برنامه ریزی برای توسعه کشت کلزا در سطح ۹ هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، تورج بنیادی اظهار داشت: با توجه به برنامه ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه کشت دانه های روغنی کلزا برای سال زراعی جاری، در قزوین برنامه ریزی برای کشت این محصول در سطح ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده که این برنامه کشت کلزا حدود ۱۲ درصد از غلات پاییزه شامل گندم آبی ، و جو آبی را شامل می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده با دفتر دانه های روغنی معاونت وزارت جهاد کشاورزی ؛ مقدار ۲۶ هزار و ۵۴۷ کیلوگرم از انواع بذرهای کلزا اعم از ارقام هیبرید و ارقام آزاد گرده افشان داخلی وارد استان و در بین شهرستان‌های تابعه بر اساس سطوح زیر کشت ابلاغی توزیع شده است.

بنیادی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه و مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در بین بهره برداران کلزا کار با رعایت پروتکل های بهداشتی به‌صورت حضوری و آنلاین در حال برگزاری است.

به گفته وی، در سال جاری با  توجه به اهمیت توسعه کشت کلزا، تامین بذور با کیفیت با قیمت یارانهای و همچنین تامین نهاده های مورد نیاز از جمله کود شیمیایی فسفاته و پتاسه بر اساس سهمیه ابلاغی در بین شهرستانها در حال توزیع است.

مدیر زارعت سازمان جهادکشاورزی قزوین گفت: همچنین با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستانها و مراکز جهادکشاورزی؛ کارشناسان پهنه ها برای مشاوره فنی در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت به بهره برداران بخش آمادگی لازم را دارند.

به گفته بنیادی، بر اساس سوابق و تجربیات سنوات گذشته بهترین زمان کشت کلزا در استان؛  نیمه دوم شهریور ماه و نیمه اول مهر ماه است.

کد خبر: ۳۸٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha