۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
عرضه مجازی تازه ترین های صنعت کشاورزی در لندن
برگزاری مجازی بزرگترین رویداد بین المللی فناوری های پیشرفته صنعت کشاورزی

عرضه مجازی تازه ترین های صنعت کشاورزی در لندن

نمایشگاه بین المللی فناوری های پیشرفته صنعت کشاورزی لندن از تاریخ ۲۵ الی ۲۷ شهریورماه به صورت مجازی برگزار می شود.

گروه کشاورزی؛ بازار: نمایشگاه   Agri -Tech World    لندن، به عنوان بخشی از هفته نوآوری محصولات صنعت کشاورزی  را برگزار می کند. این رویداد بزرگ، مهم ترین گردهمایی مدیران محصولات تجاری، سرمایه گذاران و مبتکران بخش کشاورزی و فناوری است.

به گزارش سایت «کشاورزی موفق» نمایشگاه بین المللی  فناوری های پیشرفته صنعت کشاورزی لندن از تاریخ ۲۵ الی ۲۷ شهریورماه به صورت مجازی  برگزار خواهد شد.

نمایشگاه بین المللی لندن – سانفرانسیکو یکی از مهم ترین و با سابقه ترین  رویداد های انگلستان در صنعت کشاورزی است که هرساله میزبان دها شرکت تولید کننده از سراسر دنیا است. به طور قاطع  نمایشگاه فناوریهای پیشرفته صنعت کشاورزی با رویکرد ترویج کشاورزی پایدار و حفظ سلامت زمین زراعی هنوزه م در قلب صنعت کشاورزی  قرار دارد. پیش بینی می شود که این رویداد جهانی بستری ایده آل برای طیف وسیعی از فعالان تازه وارد در حوزه کشاورزی باشد.

توماس وان دن مدیر ارشد  شرکت EIT Food Rising Food Stars ، برگزاری این نمایشگاه را یکی از بزرگترین  و مهم ترین رخ دادهای عرصه کشاورزی در دهه گذشته خطاب کرد.

بر اساس گفته های وی، این نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزاری کارآمد در توسعه و ارتقاء دانش کشاورزی و آشنایی هرچه بیشتر شرکت کنندگان با آخرین فناوری های موجود است.

لازم به ذکر است که، شرکت، EIT Food Rising Food Star یکی از مجریان اصلی برگزاری این نمایشگاه تخصصی است، که افتخار برگزاری بسیاری از نمایشگاه های تخصصی فناوری کشاورزی و غذایی در سطح بین المللی را در کارنامه خود جای داده است.

وی در ادامه خاطر نشان شد: این نمایشگاه همه ساله در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی لندن برگزار شده است، اما امسال به دلیل   شیوع پاندمی ویروس کرونا و در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، نمایشگاه به صورت مجازی و با کمک نوین ترین ابزار دیجیتالی برگزار خواهد شد.

شرکت   , EIT Food Rising Food Star یکی از مجریان اصلی برگزاری این  نمایشگاه تخصصی می باشد که افتخار برگزاری بسیاری از نمایشگاه های تخصصی  فناوری کشاورزی و غذایی در سطح بین المللی را دارد

بر اساس این گزارش، در نمایشگاه بین المللی  فناوری های پیشرفته صنعت کشاورزی ۲۰۲۰، شرکت های زیادی در راستای  ارائه محصولات خود اعلام آمادگی کرده اند.

در ادامه به بررسی تکنولوژی های  جدید چندین شرکت نام آشنای حاضر در این نمایشگاه صنعت کشاورزی خواهیم پرداخت که از زمره مهم ترین فعالان حوزه کشاورزی نوین و دیجیتالی هستند.

شرکت گرین بک  از فرانسه
این شرکت نوپا در سال ۲۰۱۹ تاسیس شد  و در حوزه ارزیابی و ارتقاء خاک های زارعی  مشغول به فعالیت است. هدف اصلی این شرکت ارزیابی سلامت خاک و اطمینان از پایداری آن است. محققان و مهندسان  Greenback با بررسی داده های بدست آمده از نمونه خاک های زراعتی، و به منظور ارتقاء میزان اطمینان و پیش بینی  افزایش پایداری، ابزاری را برای سنجش تأثیر تکنولوژی های کشاورزی بر سلامت زیستی خاک ایجاد کرده اند. به طور کلی  تکنولوژی جدیدی که شرکت Greenback از آن رونمایی خواهد کرد، دارای قابلیت پیگیری وضعیت سلامت زمین در طول دوره زراعتی، تجزیه و تحلیل خاک، بررسی تاثیرات شیوه های زراعتی و ارائه اطلاعات به روز شده  به کشاورزان است.

محققان و مهندسان  Greenback با بررسی  داده های بدست آمده از  نمونه خاک های زراعی و به منظور ارتقاء  میزان اطمینان و پیش بینی افزایش پایداری، ابزاری را برای سنجش تأثیر تکنولوژی های کشاورزی  بر سلامت زیستی خاک ایجاد کرده اند

شرکت بایو تکنو استرلا از  آمریکا
این شرکت در سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرده است، مهم ترین فعالیت  استرلا در حوزه بهره برداری از حسگرهای زیستی است. به اعتقاد کارشناسان این شرکت، بیشتر از یک سوم محصولات  کشاورزی هرگز به دست مصرف کنندگان نمی رسد و یک سوم دیگری که به دست مصرف کنندگان رسیده است از کیفیت مورد نیاز برخوردار نیست؛ این به معنای  از بین رفتن سرمایه تولید کننده در چرخه تولیدات زراعتی و درپی آن کاهش اعتماد مصرف کننده به تولید کننده خواهد بود.

در این راستا، بایو تکنو استرالا  تکنولوژی جدیدی را به مرحله تولید رسانیده است که دارای حسگر های زیستی برای حفظ  تازگی و سلامت محصول در طول زنجیره تامین است. این تکنولوژی منحصر به فرد "دستگاه تشخیص اتیلن" نام دارد که  منحصرا در سردخانه های انبار میوه ها و محصولات زراعتی تعبیه می شود. جالب است بدانید، که اتیلن ماده مورد نیاز برای رسیدن میو ها و محصولات زراعتی در سردخانه هاست  .دستگاه های حسگر تشخیص اتیلن، دارای یک شمارشگر معکوس برای شناسایی اتیلین تولید شده و یک سیستم هشداردهنده برای افزایش آن است.

بیشتر از یک سوم محصولات  کشاورزی هرگز به دست مصرف کنندگان نمی رسد و یک سوم  دیگری که به دست مصرف کنندگان رسیده است از کیفیت مورد نیاز برخوردار نیست

شرکت ولتوس از سوئد
یکی دیگر از شرکتهای حاضر در این رخداد مهم، شرکت ولتوس سوئدی است که در حوزه کودهای شیمیایی مشغول به فعالیت می باشد. تکنولوژی جدید این شرکت API نام دارد، که امکان بررسی و توزیع انواع کودهای کشاورزی در مقیاس بالا  همراه با مصرف بهینه ورودی های زمین کشاورزی را فراهم کرده است. روبرت اشمیت موسس و مدیر عامل این شرکت اظهار داشت که: ما در یک ماموریت بزرگ برای کاهش اسراف و هدر رفت مواد اولیه در کشاورزی هستیم. امروزه، با استفاده از تکنولوژی جدید API  تقریبا تمامی ورودی ها به طور مساوی در سراسر زمین پخش می شود. در واقع، با کمک این تکنولوژی مدرن تمامی کودهای شیمایی، و حتی سایر مواد افزودنی به خاک به طور یکسان و بدون هیچ هدر رفتی در زمین زراعتی توزیع خواهد شد.

شرکت Carbon Soil از استرالیا
شرکت Carbon Soil بدنبال بهبود سلامتی خاک و افزایش دسترسی  کشاورزان به کربن است. تکنولوژی جدید این شرکت تحت عنوان microbial technology دارای ظرفیت جذب کربن اتمسفر و برگشت آن به خاک است.

جالب است بدانید که،  استفاده از ارگانیسم های میکروبی از جمله قارچ های اندوفیتیک ملانیزه یک روش کارآمد برای افزایش ذخایر کربن طبیعی در خاک  است. تحقیقات این شرکت حاکی از پتانسیل بالای این قار چ ها در افزایش کربن خاک می باشد. در این تکنولوژی جدید، یک کنسرسیوم قارچی-باکتریایی را می توان به همراه سایر میکروب ها ترکیب کرد تا  به رشد هر چه بهتر گیاه و پایداری زمین زراعتی کمک کنند.

شرکت گرین سنس از فنلاند
شرکت گرین سنس اولین  دستگاه دستی اندازه گیری کیفیت دانه را تولید کرده است. با استفاده از این تکنولوژی کشاورزان و تولید کنندگان قادر خواهند بود،  پارامتر های اصلی محصولات زراعی را به سرعت مورد اندازه گیری قرار دهند. در واقع تسریع فرایند بررسی کیفیت و تایید محصول توسط خود کشاورزان در اتخاذ تصمیمات سریع آنها موثر خواهد بود.

سیستم کدینگ  QR است که برای شفاف سازی تمامی مراحل فرایند تامین مواد غذایی از مزرعه تا سفره مصرف کنندگان مورد استفاده قرار می گیرید

شرکت  تکنولوژی کیوی از  آمریکا
شرکت کیوی یکی از شرکت های تازه تاسیس شده در  کشور آمریکاست که  گوی سبقت را از رقبای خود ربوده است. این شرکت در حوزه ابزارآلات  تکنولوژیکی توزیع دانه و مواد شیمیایی فعالیت دارد. جدید ترین تکنولوژی این شرکت  یک وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین است که توسط یک ایستگاه زمینی کنترل و هدایت می شود. این ماشین پرنده با مخزن های  چند کاره، مسئولیت توزیع دانه، مواد شیمیایی و سایر مواد مورد نیاز زمین های زراعتی را به عهده دارد. این پرنده کشاورز هوشمند  دارای مخزن های بزرگ با ظرفیت بیست گالن در هر هکتار و سیستم عامل با دقت عملکرد بسیار بالا است.

  شرکت ادبات از کشور هلند
گروه تولیدی ادبات یکی از بزرگترین شرکت های  موثر در کاهش استفاده از مواد شیمیایی علف کش برای از بین بردن گیاهان هرز است. در نمایشگاه ماه اینده، این شرکت از ربات جدید خود با نام Weed Whacker  رونمایی خواهد کرد که به لاستیک های بسیار بزرگ مجهز می باشد به صورت تمام اتوماتیک در امتداد ردیف های زراعی حرکت میکند. در مرکز این ربات، از یک نوع مکانیسم دیجیتالی برای چیدن  علف های هرز در زمان حرکت استفاده شده است. از دیگر قابلیت های چشمگیر این تکنولوژی، می توان به دوربین ها و حسگر های فوق پیشرفته اشاره کرد که مسئولیت هدایت و کنترل مسیر ربات را به عهده دارند. در واقع با  استفاده از این تکنولوژی، ۱۷۰۰۰۰ لیتر از علف کش های مصرفی بر روی زمین های کشاورزی کاهش خواهد یافت.

شرکت کنیکتینگ فود از کشور فرانسه
این شرکت نام آشنا  توسط گروهی از متخصصین مواد غذایی و کشاورزی پایه گذای شده است  ، و عمده ترین هدف آن بررسی کیفیت محصولات زراعتی از مرحله کاشت دانه  تا مرحله مصرفی به روش دیجیتالی است. این شرکت از تمامی تکنولوژی موجود استفاده می کند تا از سلامت  مواد غذایی مصرفی اطمینان حاصل کند. تکنولوژی جدیدی ارائه شده توسط کنیکتینگ فود یک نوع سیستم کدینگ QR است که برای شفاف سازی تمامی مراحل فرایند تامین مواد غذایی از مزرعه تا سفره مصرف کنندگان مورد استفاده قرار می گیرید. سیستم کدینگ  QR درصدد است یک ارتباط منسجم بین کشاورزان، تولیدکنندگان و فروشندگان ایجاد نماید. چرا که هر کدام از این مولفه ها نقش بسزایی در تامین مواد غذایی ایفاء می کنند؛ و در این راستا، لازم است با ارائه حداکثر اطلاعات درست و واقعی از محصول خود، اعتماد مصرف کننده را به زنجیره تولیدی باز گردانند.

در پایان لازم به ذکر است که،  نمایشگاه مجازی فناوری صنعت کشاورزی  شهریور امسال میزبان بیشتر از ۵۰۰ تولید کننده، سرمایه گذار و کار آفرین از سراسر دنیا است. شرکت کنندگان این نمایشگاه مجازی با استفاده از ویدئو کنفرانس  و کی نوت به صورت زنده از محصولات جدید خود رونمایی خواهند کرد. پنل های گفتمان و تبادل نظر امکان ایجاد ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان این نمایشگاه را فراهم آورده است. این نمایشگاه  مجازی به مدت یک ماه بر روی سایت www.rethinkevents.com  جهت مراجعه عموم  در دسترس خواهد بود.

کد خبر: ۳۸٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha