۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
ضرورت تقویت عرضه مواد اولیه فولادی در بورس کالا
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

ضرورت تقویت عرضه مواد اولیه فولادی در بورس کالا

طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در حاشیه بازدید از غرفه ذوب آهن در متالکس ۲۰۲۰ گفت: حضور ناقص شرکت‌های فولادی در بورس کالا از نظر ما نقص در بازار تعریف می‌شود که بر قیمت‌ها تاثیرگذار بوده و نتیجه آن زیان مصرف‌کننده نهایی است.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالا، مهدی طغیانی افزود: برخی می‌خواهند این مشکل را با گذاشتن سقف برطرف کنند، اما در این صورت عملا بازار از حالت واقعی خودش دور می‌شود. نگاه ما این است که عرضه‌ها تقویت شوند و همچنین شرکت‌های خصوصی موظف شوند، محصولات خود را در بورس کالا عرضه نمایند که ثمره آن پایداری در بازار خواهد بود. ‌

وی تصریح کرد: ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان در خطوط داخل شهری (مترو) و برون شهری (خطوط پر سرعت) در محورهای مختلف کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و این افتخاری بزرگ برای ایران اسلامی به شمار می‌رود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته ریل از خارج از کشور وارد می‌شد که ارزبری فراوانی را در پی داشت اما هم اکنون این محصول با بالاترین کیفیت و تنوع فراوان مبتنی بر انواع و اقسام کنترل‌های روز دنیا در اولین فولادساز کشور (ذوب آهن اصفهان) ‌ تولید می‌شود و این دستاورد مهم توسعه راه آهن کشور را رقم می‌زند.

طغیانی در ادامه به حامل‌های انرژی در صنعت فولاد پرداخت و گفت: ساماندهی یارانه انرژی باید با جدیت تمام دنبال شود و مشخص گردد در حوزه صنعت، ما چه میزان یارانه انرژی پرداخت می‌کنیم‌ و اثر آن بر قیمت تمام شده محصولات چه میزان است.

وی اضافه کرد: متاسفانه پرداخت یارانه انرژی در برخی از صنایع کشور فراموش شده است. در شرکتی مانند ذوب آهن اصفهان که شیوه تولید آن کوره بلند است، به واقع نیاز است برای جبران یارانه انرژی برنامه‌ریزی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه نگاه واحد به پرداخت یارانه انرژی در صنایع وجود ندارد و ساماندهی آن ضروری است. در فولادسازی‌ها نیاز است یک شیوه واحد به لحاظ برخورداری از یارانه انرژی حاکم شود نه اینکه در برخی از آن‌ها به دلیل شیوه تولید مازاد یارانه انرژی را شاهد باشیم و در برخی دیگر این مقوله اساسی به فراموشی سپرده شود.

طغیانی گفت: ما نمایندگان اصفهان لحظه‌ای در حمایت از صنعت و تولید اصفهان کوتاهی نخواهیم کرد و پای کار تولید و اشتغال در استان ایستاده‌ایم و همه تلاش خود را برای توسعه و بالندگی صنعت اصفهان‌ به کار می‌گیریم.

کد خبر: ۳۷٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha