۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
بازی کرونا با صنعت گردشگری/ مرز کشورها باز نشده، بسته می‌شود
مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد

بازی کرونا با صنعت گردشگری/ مرز کشورها باز نشده، بسته می‌شود

قاسمی، مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به آمار تخمینی آسیب کرونا بر صنعت توریسم، تاکید کرد: برخی کشورها با باز کردن چند روزه مرز خود، مجدد با اوج بیماری روبرو می‌شوند و لذا مرزهای خود را می‌بندد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد قاسمی اظهار کرد: صنعت سفر و گردشگری آسیب جدی از کرونا دیده است؛ چراکه با جابجایی انسان‌ها سر و کار دارد و این آسیب بسیار بزرگ است.

وی افزود: سازمان جهانی گردشگری پیش‌بینی کرده است تا پایان سالجاری میلادی ۵۰ الی ۷۰ درصد ریزش گردشگری خواهیم داشت که البته این میزان افزایش یابد.

قاسمی اعلام کرد: برخی کشورها ممکن است ثبت توریست را به صفر برسانند و جمهوری اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده است.

مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی یادآور شد: در سال ۹۷ خیز خوبی در حوزه گردشگری برداشته بودیم و دومین کشور از لحاظ رشد در زمینه گردشگری ورودی بودیم.

قاسمی افزود: در آن سال افزایش ۵۰ درصدی در جذب گردشگری ورودی را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: سازمان جهانی گردشگری به کسی گردشگر می‌گوید که بیش از ۲۴ ساعت و کمتر از یکسال در جایی بیتوته کرده و هدف آن غیر از انجام کار مستقیم به منظور کسب مالی باشد و گردشگر یک روزه در آمار ورودی‌ها جای می‌گیرد، اما در آمار توریست‌ها جای نمی‌گیرد.

قاسمی افزود: آمار را وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام می‌کند و بنا به تایید نهادهایی است که ثبت مسافر را انجام می‌دهند و این افراد شامل کسانی‌اند که حتما یک شب را در جایی اقامت دارند.

مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اعلام کرد: تا پیش از کرونا ۱۲ درصد رشد گردشگر را نسبت به سال ۹۷ داشتیم که نزدیک به ۸ میلیون نفر بودند.

قاسمی گفت: متاسفانه امروز گردشگری حال و روز خوبی ندارد؛ مرزها بسته است و برخی کشورها با باز کردن چند روزه مرز خود، مجدد با اوج بیماری روبرو می‌شوند و لذا مجددا مرزهای خود را می‌بندد.

همچنین مرتضی خاکسار، پژوهشگر اقتصاد گردشگری با بیان اینکه جاذبه‌های ایران نشان می‌دهد این تمدن در فلات ایران به بیش از ۴۰ هزار سال می‌رسد و این برای ما یک ویژگی مثبت است.

وی افزود: با توجه به اقلیم کشور ایران و موقعیت ژئوپلیتیک و فیزیکی و استراتژیک آن در کنار تنوع آب و هوا، باید رعایت موارد بهداشتی در راه پر رونق شدن گردشگری، را پیاده سازی کند.

خاکسار در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: برای ما مهم نیست ایران چه جاذبه‌هایی دارد؛ ما با وجود عرصه‌های فرهنگی و قومی برای دنیا شناخته شده است و بهترین موقعیت را دارد.

وی گفت: ایران نگینی در کمربند زمین است؛ چراکه به آبراه‌های طبیعی در شمال و جنوب راه داریم. ایران تنها کشوری است که یک توریست می‌تواند در یک زمان ۴ فصل را در کشورمان ببیند پس باید روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه ریزی کنیم.

کد خبر: ۳۷٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha