۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
پذیره نویسی دومین صندوق ETF دولتی؛ بزودی
معاون سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه بانک مسکن خبر داد

پذیره نویسی دومین صندوق ETF دولتی؛ بزودی

نصرآبادی، معاون سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه بانک مسکن گفت: پذیره نویسی دومین صندوق ETF دولتی موسوم به دارا دوم در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «محمد بختیار نصرآبادی» افزود: این صندوق شامل ۱۵ درصد از سهام پالایشگاه های اصفهان، بندرعباس، تبریز و تهران است.

وی همچنین اظهارداشت: سقف خرید به ازای هرکد ملی حقیقی ایرانی پنج میلیون تومان است.

معاون سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه بانک مسکن گفت: افرادی که در صندوق دارایکم هرمقدار پذیره نویسی کرده باشند از پنج میلیون تومان این سری کم می شود به فرض اگر شخصی دو میلیون تومان سرمایه گذاری کرده باشد در این مرحله می تواند نسبت به خرید سه میلیون تومان سهام از صندوق دارا دوم اقدام کند.

وی در ادامه افزود: به موجب تصمیم دولت مبنای محاسبه قیمت صرفا برای سهام قابل واگذاری به صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم (دارا دوم) قیمت پایانی روز معاملاتی قبل از شروع پذیره نویسی صندوق یاد شده با اعمال تخفیف ۲۰ یا۳۰ درصد خواهد بود.

بختیار نصرآبادی تصریح کرد: خرید سهام در صندوق دارایکم از طریق تمامی کارگزاری ها و ۱۴ بانک ( ۱۰ بانک دولتی و ۴ بانک خصوصی) انجام شد.

وی ادامه داد:تصمیم بر اینکه در صندوق دارا دوم همان روال طی شود منتها تعداد بانک از ۱۴ به ۱۵ یا ۱۶ بانک افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه بانک مسکن در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا عرضه سهام صندوق دارا دوم تاثیری در شاخص های بورس خواهد داشت، گفت: عرضه سهام صندوق دارا دوم یکی از ابهامات بازار سرمایه بود امید هست به اینکه تعاملاتی که برای پذیره نویسی صندوق مزبور صورت می گیرد ابهام بازار را در این خصوص رفع کند.

وی افزود: امید می رود با عرضه سهام صندوق دارا دوم شرایط کلی بازار سرمایه بهتر شود.

کد خبر: ۳۷٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha