۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
۱۴۰ پروژه ارتباطی و مخابراتی در استان سمنان افتتاح شد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان:

۱۴۰ پروژه ارتباطی و مخابراتی در استان سمنان افتتاح شد

سمنان- حسن پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان با بیان اینکه تا پایان هفته دولت سال‌جاری ۱۴۰ پروژه ارتباطی در استان به بهره‌برداری رسید، گفت: برای این طرح‌ها ۶۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

سید یاسر حسن‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه ۱۴۰ پروژه ارتباطی و مخابراتی در استان سمنان افتتاح شد، اظهار داشت: اجرای کابل‌کشی فیبر نوری، توسعه شبکه FTTH، ارائه خدمات مخابراتی بر بستر وایرلس، بهبود پوشش تلفن همراه برای روستاها و جاده‌های فاقد پوشش شبکه همراه اول، نصب و راه‌اندازی فنّاوری ۳G و ۴G، ایجاد مراکز تلفن جدید و نوسازی و بهسازی دستگاه‌های برق ازجمله طرح‌هایی است که توسط مخابرات منطقه سمنان در هفته ارتباطات امسال بهره‌برداری شد.
وی بابیان اینکه ۴۸ طرح در زمینه توسعه شبکه فیبر نوری، FTTH و وایرلس افتتاح شد، افزود: ۷۰ طرح حوزه ارتباطات سیار، هشت طرح در حوزه دیتا و ۱۴ طرح در حوزه توسعه پاور و تغذیه نیرو نیز در استان سمنان بهره‌برداری شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با تأکید بر اینکه برنامه و اولویت اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمرکز بر روی نقاط محروم است، خاطرنشان کرد: تلاش برای برقراری پوشش کامل تلفن همراه و اینترنت پهن باند سیار (LTE)در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و برقراری پوشش مطلوب در جاده‌های بین‌شهری استان است.

حسن‌پور با اشاره به اهمیت فعالیت حوزه کسب‌وکارهای نوپای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرستان‌های این استان بیان کرد: برای بهبود این فضا، دو بستر استفاده از منابع پارک اقتصاد دیجیتال و طرح نوآفرین برای حمایت از شرکت‌های نوپا به‌منظور ایجاد اشتغال پایدار تبیین و اطلاع‌رسانی مطلوب در این زمینه ضروری است.

کد خبر: ۳۷٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha