۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
دهکده زیبای گردشگری باراجین به مردم معرفی شود
بوستان باراجین گنج پنهان گردشگری قزوین؛

دهکده زیبای گردشگری باراجین به مردم معرفی شود

قزوین- بوستان باراجین به عنوان یکی از بزرگترین پارک جنگی‌های کشور با وسعتی بیش از یک هزار و ۵۰۰ متر مربع می‌تواند به عنوان یک گنج پنهان در حوزه گردشگری باشد، گنجی که حالا نیاز است به مردم معرفی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، اگرچه پارک جنگی وسیع باراجین قزوین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در قزوین مطرح است اما جاذبه گردشگری‌ای که شاید به‌عنوان یک گنج پنهان در دل این منطقه کوهستانی مخفی‌شده است و هنوز تعداد زیادی از مردم کشور این بوستان را نشناخته‌اند.

جاذبه‌هایی که می‌تواند از این بوستان یک مرکز گردشگری ویژه در قلب قزوین بسازد که می‌تواند اتفاقات خوبی برای اقتصاد و گردشگری این استان رقم بزند.

خدمات رفاهی و گردشگری در بوستان ملی باراجین افزایش می‌یابد
اگرچه امروز هم با توجه به موقعیت جغرافیایی، شرایط اقلیمی، وسط و مجاورت بوستان باراجین به رودخانه فصلی این منطقه از یک‌سو و خدمات گردشگری و تفریحی نظیر دهکده حیوانات، سینمای تابستانه، شهربازی و مراکز اقامتی مناسب از سوی دیگر این پارک جنگلی را متمایز کرده است اما امروز هم‌زمان با هفته دولت  ۵ طرح دیگر در این بوستان ملی آغاز به کارکرد.

باغ حاره‌ای سافاری پارک، خط دوچرخه هوایی، زمین فوتبال چمن مصنوعی، سوله چندمنظوره از پروژه‌هایی بود که امروز بااعتباری بالغ‌بر ۱۲۸ میلیارد ریال آغاز به کارکرد.

طرح‌های خدماتی و گردشگری بوستان باراجین به دست معاون رئیس جمهور آغاز شد
محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور در آئین آغاز به کار پروژه‌های بوستان ملی باراجین در قزوین با اشاره به جایگاه ویژه این بوستان و شرایط جغرافیایی خاص استان قزوین گفت: قزوین به لحاظ دارا بودن پتانسیل‌های ارزشمند می‌تواند به یکی از مقاصد گردشگری ویژه در استان تبدیل شود که توسعه خدماتی نظیر همین بوستان ملی باراجین می‌تواند در این بخش بسیار اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: در طی چند سال گذشته ورود گردشگر به قزوین و هدایت به سمت آثار تاریخی، میراثی و مذهبی این استان به یک دغدغه تبدیل‌شده بود و اکنون‌که مردم کشور قزوین را به‌عنوان یک مقصد گردشگری مناسب می‌شناسند زمان آن رسیده است که ظرفیت‌های ویژه این استان را به مردم معرفی کنیم.

معاون رئیس‌جمهور گفت: بوستان باراجین از همین جاذبه‌هاست که می‌تواند در جذب گردشگر و ارائه خدمات رفاهی به مسافران بسیار ارزشمند باشد که قطعاً با بهره‌برداری از این پروژه‌ها این تأثیرگذاری تا چندین برابر افزایش خواهد یافت

نخستین سافاری پارک خاورمیانه در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد
حکمت الله داوودی رئیس شورای شهر قزوین نیز در بخش دیگری از این آئین با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در این بوستان بیان کرد: پروژه سافاری پارک در حال اجرا در این بوستان به‌عنوان نخستین پروژه سافاری پارک در خاورمیانه مطرح است و می‌تواند قزوین را ازنظر گردشگری به جایگاه مطلوبی ارتقاء دهد.

وی بیان کرد: امروز پروژه هفت دره نیز به‌عنوان یکی از پروژه‌های تفریحی جامع در این بوستان در حال اجراست که تا پایان دولت دوازدهم به‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس شورای شهر قزوین گفت: برای تأمین برخی از قطعات لازم برای بهره‌برداری از سافاری پارک با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با همراهی مسئولین استانی و کشوری بتوانیم هرچه زودتر با تأمین قطعات شاهد بهره‌برداری از پروژه باشیم.

۵ پروژه در بوستان باراجین قزوین بااعتبار ۱۲۸ میلیارد ریال اجرایی می‌شود
در این مراسم عملیات آغاز پنج پروژه تفریحی و گردشگری در بوستان ملی باراجین قزوین به زمین زده شد.

اجرای پروژه سافاری پارک حاره‌ای با مساحت ۲۵۰ مترمربع در چندین بخش استخر، پیاده راه، مکان‌های ویژه نگهداری حیوانات و غیره بااعتباری نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال امروز کلنگ زنی شد.

همچنین مسیر چهار بانده به طول ۲۴۰ متر برای خط دوچرخه بااعتباری ۱۵ میلیارد ریالی آغاز به کارکرد و همچنین عملیات ساخت سوله چندمنظوره ۲۶۰ مترمربعی با کاربری تفریحی، ورزشی و اقامتی آغاز به کار شد.

در بخش دیگری از این مراسم ساخت زمین فوتبال چمند مصنوعی ۹ هزار مترمربعی نیز آغاز به کارکرد که به گفته مسئولین تا پایان سال آینده می‌توانیم شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.

کد خبر: ۳۷٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha