۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
قیمت‌ها در بورس ارزنده است / فروشندگان متضرر هستند
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر:

قیمت‌ها در بورس ارزنده است / فروشندگان متضرر هستند

وطن پور، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر گفت: به نظر می‌رسد طی طی ۲۰ روز کاری اخیر، بازار به اندازه قابل توجهی اصلاح شده است و قیمت‌هایی که این روزها بر روی تابلو دیده می‌شود، جهت خرید برای سهامداران به خصوص شخصیت‌های حقوقی بازار مطلوب و جذاب است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، محمد وطن‌پور، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر ضمن بیان مطلب بالا، گفت: ریزش اخیر بازار در بسیاری از نمادها اتفاقی از جنس ترس و ناآگاهی بود، زیرا در متغیرهای اقتصادی برای سهم‌هایی که چندی پیش با صف خرید همراه بودند، اتفاق معناداری رخ نداده و تغییرات بنیادین نبوده است؛ حتی می‌توان گفت که تغییراتی مانند افزایش نرخ ارز به نفع شرکت‌های بورسی بوده و طبیعتا نباید اثر منفی در فروش آنها می‌گذاشت. عمدۀ نمادهای بورس تهران و فرابورس ایران مورد حمایت و پسند اشخاص حقوقی است ولیکن در برخی از سهم ها نیز شاهد کم لطفی سهامداران عمده هستیم که با توجه به آثار فوق العاده منفی رفتار آنان که موجب زیان سهامداران خرد و عدم رغبت سایر اشخاص حقوقی به سرمایه گذاری در این شرکت هاست، انتظار داریم تا در عملکرد خود تجدید نظر کنند.

وی افزود: در بررسی رفتار حقوقی های بازار، مشخص است که اغلب حقوقی‌ها در حال خرید هستند و  آنها براساس شاخصۀ ارزندگی و اقتصادی بودن سهم‌ها اقدام به خرید می‌کنند. به نظر من سهامدارانی که در این روزها اقدام به فروش می‌کنند، متضرر خواهند شد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر توصیه کرد: در شرایط خاص کنونی، همانطور که همیشه کارشناسان توصیه می‌کنند، بهتر است تا سرمایه‌گذارانی که به تازگی وارد بازار شده یا دانش کافی در این حوزه ندارند، از گزینه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و روش غیرمستقیم در بازارسرمایه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد، در مقایسه بازارهای مشابه از امروز تا سال آینده، بازارسرمایه مناسبتر از گزینه‌های دیگر خواهد بود و اگر سهامداران بدون ترس، با دانش کافی و صبوری و با تکیه بر پس اندازهای خود وارد بازار شده باشند، بازدهی مناسبی در انتظار آنان خواهد بود که با درنظر گرفتن سهولت سرمایه گذاری در بورس و معافیت های مالیاتی و ...، برای عمدۀ اشخاص قابل توصیه است.

وطن پور خاطرنشان کرد: توقع سرمایه‌گذاران برای داشتن سودهای فوق العاده و تکرارشونده، انتظاری علمی و صحیح نیست و فراز و نشیب های بازار نباید آنان را آنچنان دچار سرخوشی یا وحشت کند که از توجه به پارامترهای منطقی دور شوند.

کد خبر: ۳۷٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha