۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
بهره‌برداری از یک واحد گلخانه تولید صیفی‌جات در آرادان/ ۱۵ میلیارد ریال هزینه شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

بهره‌برداری از یک واحد گلخانه تولید صیفی‌جات در آرادان/ ۱۵ میلیارد ریال هزینه شد

آرادان– رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه یک واحد گلخانه تولید صیفی‌جات در آرادان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد، گفت: ۱۵ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حسن میرعماد بعدازظهر دوشنبه در آئین افتتاح یک واحد گلخانه تولید محصولات کشاورزی آرادان در دومین روز از گرامیداشت هفته دولت که به‌صورت ویدئو کنفرانسی با حضور استاندار سمنان برگزار شد، اظهار داشت: این گلخانه در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل این طرح ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: ۱۳ میلیارد ریال در قالب تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذار قرارگرفته است و مابقی آورده سرمایه‌گذار بخش خصوصی بوده است که در با بهره‌برداری از آن در یک دوره زمانی تولید، ۱۲۵ تن محصولات کشاورزی از این واحد تولیدی برداشت خواهد شد.

۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان مجهز به سامانه آبیاری نوین 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه با ساخت این طرح برای ۱۱ نفر اشتغال‌زایی شد، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در راستای اصلاح الگوی مصرف و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری است.

میرعماد در ادامه بابیان اینکه در دولت تدبیر و امید میزان نصب سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی استان از ۱۶ هزار هکتار به ۳۳ هزار هکتار افزایش یافت، یادآور شد: توسعه گیاهان دارویی، مدیریت مصرف آب و توسعه کشت نشائی برای صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی برنامه‌ریزی‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۵ هکتار گلخانه در استان سمنان به بهره‌برداری رسید، بیان کرد: هم‌زمان با هفته دولت ۱۸۱ پروژه عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: ۳۷٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha