۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
فاز ۲ کارخانه آهک هیدراته اهر با ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن آهک آغاز به کار می‌کند
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در گفتگو با بازار:

فاز ۲ کارخانه آهک هیدراته اهر با ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن آهک آغاز به کار می‌کند

اهر- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: فاز ۲ کارخانه آهک هیدراته اهر با ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن آهک آغاز به کار می‌کند.

اردشیر سعدمحمدی در حاشیه حضور در شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در تشریح نتایج این سفر اظهار داشت: دلیل سفر به شهرستان اهر برای بررسی زمان بهره‌برداری از فاز نخست کارخانه آهک هیدراته بود و طبق بازدید مراحل نهایی این پروژه در حال انجام است و امیدواریم بر اساس برنامه بتوانیم از ۱۵ آبان‌ماه مراحل تولید آهک هیدراته در این کارخانه شکل گیرد.

وی افزود: با استقرار دستگاه‌های حفاری جدید، شرایط اکتشاف در سه منطقه معدنی شهرستان اهر که جزو برنامه‌های امروز بود؛ طبق توافق با نماینده مجلس و فرماندار اهر جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار دادیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های معدنی برای تولید کنسانتره مس استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: با به دست آمدن نتایج مثبت در اکتشافات در پهنه‌های معدنی شهرستان اهر؛ امیدواریم بتوانیم زمینه سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع مس ایران را در شهرستان اهر شاهد باشیم.

سعدمحمدی بابیان اینکه صحبت‌هایی در رابطه با عمل به مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع مس ایران در اهر و هریس با نماینده مجلس و فرماندار اهر داشتیم تا بتوانیم اقداماتی را انجام دهیم، گفت: در این راستا اردوی جهادی در قالب تیم پزشکی متخصص را در روستاهای شهرستان اهر مستقر می‌کنیم.

وی در ادامه از اجرای فاز ۲ کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر خبر داد و گفت: ظرفیت تولید فاز نخست کارخانه آهک هیدراته اهر ۶۵ هزار تن در سال خواهد بود و سعی می‌کنیم تا هم‌زمان با افتتاح فاز نخست این پروژه؛ عملیات فاز ۲ کارخانه آهک هیدراته اهر را ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن آهک در سال را در دستورکار قرار دهیم و از طرفی تولید آهک این پروژه در مجتمع مس سونگون مورد استفاده قرار می‌گیرد و مابقی تولیدات در بازار آذربایجان شرقی در اختیار کسانی که به آهک نیاز دارند قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: کارخانه آهک هیدراته اهر کارخانه‌ای مستقل خواهد شد که از نظر اقتصادی و ایجاد اشتغال در راستای نیاز کشور فعالیت خوبی را شروع کند.

کد خبر: ۳۷٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha